Strona 1 z 1

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 10 Sie 2011 11:18
przez lukrav70
Witam wszystkich

Czy może ktoś wie co to jest gdy podniosę maszynę do góry na tylnych łapach to przedni napęd nie ma siły ruszyć koparką do tylu mimo ze wciskam gaz w podłogę to obroty nie chcą przekroczyć 1300-1400???-do przodu przedni napęd reaguje i jest w stanie pociągnąć maszynę na wyciągniętych tylnych łapach aż się przód zakopie???

Pozdrawiam

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 10 Sie 2011 23:40
przez mechanior
czy odczuwasz jakiś problem podczas NORMALNEJ eksploatacji maszyny za wyjątkiem tych bezsensownych testów ??

zawsze łatwiej ciągnąć niż pchać, na wysuniętych podporach maszyna nie "popchnie" ich przy próbie jazdy wstecz (zapierają się w gruncie powodując dociśnięcie przedniej osi) ale swobodnie je pociągnie przy próbie jazdy do przodu

oprzyj łyżkę przednią o grunt w idealnie poziomej pozycji i próbuj jechać do przodu i do tyłu, zobaczysz jak jest łatwiej...

spadek obrotów jest spowodowany zablokowaniem napędu (poczytaj posty z hasłem STALL TEST) moim zdaniem nie powinien osiągnąć 300-400 rpm w porównaniu do maksymalnych obrotów silnika "na luzie" ale to może być spowodowane charakterystyką napędu tej konkretnie maszyny...

Re: New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 11 Sie 2011 21:56
przez lukrav70
Kolego MECHANIOR problem polega na tym ze przedni napęd się załącza ale gdy kola wpadną w trochę większy dołek lub trochę"trudniejszy" grunt to koparka nie ma siły wyjechać(przy włączonym 4x4 żadne kolo się nie zakręci dodam ,ze gaz w podłogę a obroty nie przekroczą 1400)-może coś jest ze skrzynią biegów???

Pozdrawiam

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 11 Sie 2011 23:21
przez mechanior
nie ze skrzynią tylko z silnikiem, 1400 rpm to stanowczo za mało jak na kondycję STALL (blokada napędu) zastanów się nad diagnostyką układu paliwowego w tym pompy wtryskowej, jeśli masz maszynę na coomon railu to wtrysków...
zmień filtr powietrza, filtry paliwa, sprawdź turbinę...

Re: New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 12 Sie 2011 09:22
przez lukrav70
Kolego Mechanior jak włączę neutral to łapie obroty ponad 2300 a jak załączę 4x4 i włączę jazde przód lub tył a koparka ma trochę ciężko(trudniejszy grunt lub dołek) to obroty nie przekroczą 1400 dlatego myślałem ,ze to coś ze skrzynią biegów.
Dzięki za poradę

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 12 Sie 2011 13:27
przez mechanior
4 bieg, trzymaj na hamulcu i włączaj/wyłączaj jazdę, obserwuj wskazania obrotomierza
ile spadają obroty ?

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 18 Sie 2011 21:07
przez lukrav70
ok 400rpm

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 19 Sie 2011 16:18
przez mechanior
to jakim sposobem w terenie spadają do 1400 skoro podczas MAKSYMALNEGO możliwego obciążenia w trakcie testu który ci podałem (nie da się bardziej nawet w trakcie jazdy czy pracy) spadają tylko o 400 ?

chyba że coś się zmienia w trakcie ruchu maszyny (zapowietrza się)

Re: New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 19 Sie 2011 18:27
przez lukrav70
kolego Mechanior wykonam jeszcze raz ten test bo chyba zrobiłem coś nie tak...
Ps. jak włączę napęd 4x4 to gdy ma trochę "trudniej" to obroty nie przekroczą 1400 na pełnym gazie a kola nawet nie ruszą

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 30 Gru 2012 17:44
przez Unik2
Witam
Mam podobny problem i zrobiłem już prawie całą maszynę a i tak nie jeździ jak trzeba. Rozwiązał pan ten problem co było przyczyną? Proszę o odpowiedź.

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 31 Gru 2012 16:42
przez mechanior
Unik2 napisał(a):zrobiłem już prawie całą maszynę a i tak nie jeździ jak trzeba


co to znaczy?
stall test jaki wyszedł?
robiłeś pompę, wtryski?

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 01 Sty 2013 18:32
przez Unik2
Filtry i cały układ paliwowy od tego zacząłem. Masz mnie za debila. Nie pisałbym jak to by był taki banalny problem. Maszyna chodzi idealnie Ci z serwisu CC radom powiedzieli że chodzi jak ideał żadnego zacięcia tylko nie mają przejścówek angielsko-amerykańskich??? che Che nie znam takich gwintów oni wynaleźli w angielskiej maszynie.

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 02 Sty 2013 23:13
przez mechanior
no bo takie śmieszne gwinty UNF ze skokiem metrycznym są w Terexach i innych anglikach, to składak jak większość koparko-ładowarek
no nie może chodzić dobrze skoro tak spadają obroty
nie mam cię za debila ale wiele razy na tym forum ludzie zarzekają się że wszystko jest sprawdzone i NA PEWNO wszystko działa jak należy tylko że maszyna nie chodzi, tymczasem cudów nie ma a magia nie działa w przypadku silnika diesla
a jak widzisz awarie tego typu NIE SĄ PROSTE więc nie pisz że jesteś czegoś pewny a moje zbyt łatwe i oczywiste pytania ci ubliżają, bo mam takie tematy na co dzień i moja wiedza może pomóc
jak napisałem wcześniej w 99% przypadków wina leży po stronie układu paliwowego, w swojej 12 letniej historii napraw TYLKO 2 razy wina tkwiła po stronie zmiennika
jeśli jesteś na 1100% procent pewien układu paliwowego i silnika (głównie faz rozrządu i koła pompy wtryskowej) to pozostaje właśnie zmiennik
zastanów się teraz czy przypadkiem nie doszło do zalania zmiennika wodą lub nieprawidłowym olejem, zbyt gęstym lub zbyt rzadkim, albo sytuacji uruchomienia maszyny bez oleju w skrzyni

zmiennik możesz zdemontować i oddać do sprawdzenia lub od razu do regeneracji (koszt około 3000)
po rozebraniu firma regenerująca stwierdzi czy jest on uszkodzony bo zniszczenia wywołane przegrzaniem, kawitacją czy pracą na sucho widać od razu....

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 03 Sty 2013 11:24
przez Unik2
maszyna mogła być zalana przez wodę bo była kupiona z Sandomierza a tam gdzie ją kupowano było około 3m wody. Skrzynia się przytarła bo po jej rozebraniu otwór na wałku głównym pokazał zadry i wałek też, poszło wszystko do tokarzy i teraz jest ok. Został już chyba tylko zmiennik.

New Holland lb 115 naped

PostWysłany: 03 Sty 2013 15:29
przez mechanior
stan skrzyni biegów nie może wpływać na obciążenie silnika w teście STALL
pozostaje zmiennik, wyślij do sprawdzenia

daj znać jaki finał!