Strona 1 z 1
Zgrzyt przy załączonym przednim napędzie NH LB 115
Wysłany:
18 Wrz 2010 21:50
przez kwak
Proszę o podpowiedz co może być przyczyną zgrzytu przy załączonym przednim napędzie w trakcie ruszania i hamowania ( odgłos przypomina dźwięk wydobywający się ze skrzyni biegów przy źle włożonym biegu ) Jak rozłączę przedni napęd dźwięku tego nie słychać natomiast kręcąc ręcznie wałem wyczuwam przeskok pomiędzy zębami tak jakby nie był w pełni zazębiony. Maszyna to NH LB 115, most Carraro. Jaki może być koszt naprawy i czy da się to naprawić bez wyciągania mostu?
Wysłany:
19 Wrz 2010 17:54
przez mechanior
pewnie rozsypała ci się przekładnia główna (atak i wieniec), jeśli nie ma możliwości wyciągnięcia wałka z łożyskami i mechanizmem różnicowym a most składa się tylko z połówek to musisz go niestety wyjąć
koszt w przypadku CARRARO (brak zamienników) pewnie przekroczy 5-6 tysięcy (koszt części) do wymiany zestaw atak+wieniec (sprzedawany tylko w komplecie, ostatnio zamawiałem do Carraro w maszynie Zettelmayer za 2.400€) łożyska i pewnie uszczelnienia
wymiana nie jest trudna ale trzeba skalibrować położenie kół (by pracowały cicho i całą powierzchnią zębów bez naprężeń które mogą skończyć się uszkodzeniem nowego zestawu) oraz napięcie łożysk co jest pracochłonne i wymaga pewnych umiejętności i oczywiście narzędzi
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 5:58 pm ]
podaj numery z mostu to ci powiem jaki jest koszt zestawu kół, łożyska kupisz w specjalistycznym sklepie za 150-300 pln, trzeba jeszcze wymienić śruby którymi przykręcone jest koło wieńcowe do mechanizmu różnicowego (klasa 10 lub 12)
Wysłany:
20 Wrz 2010 15:42
przez maszynybudowlan
ja obstawiam na rozwaloną obudowę mechanizmu różnicowego w NH dość częsta przypadłość,.
orientalna obudowa to koszt ok 8 k PLN netto
można ją ratować przez rozwiercenie otworów ale na długo to nie wystarcza
Wysłany:
20 Wrz 2010 21:25
przez mechanior
chyba ORIENTACYJNY KOSZT OBUDOWY bo ORIENTALNA OBUDOWA kojarzy mi się raczej z Dalekim Wschodem czyli CHINAMI
Wysłany:
20 Wrz 2010 22:01
przez kwak
Nawet nie straszcie bo ceny już mi się nie podobają . Dzisiaj maszynę ściągałem do siebie ale było za późno aby zacząć cokolwiek z nią robić .
Wysłany:
21 Wrz 2010 00:46
przez mechanior
spisz numery z mostu...
Zgrzyt przy załączonym przednim napędzie NH LB 115
Wysłany:
24 Lis 2012 23:01
przez kwak
Przyczyna -zerwane śruby mocujące koło talerzowe (wymiana koła talerzowego oraz wałka ataku)
Sorry że tak późno podaję przyczynę awarii ale lepiej późno niż wcale
dzięki Mechanior
Zgrzyt przy załączonym przednim napędzie NH LB 115
Wysłany:
25 Lis 2012 00:52
przez mechanior
standard w NH, zauważ że w tym rozwiązaniu śruby pracują na rozciąganie (atak odpycha talerz który ma tendencję do zrywania śrub) a nie jak to zwykle bywa tylko na ścinanie gdy talerz jest dociskany przez atak do obudowy
rzeczywiście czasem trzeba rozwiercić obudowę i zastosować grubsze śruby
w oryginale są M10 z łbami imbusowymi...
jak dla mnie to ten przedni most trochę za delikatny do maszyny z równymi kołami
i jeszcze te felgi na 5 śrub....
w nowych są już na 12