Strona 1 z 2

3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 13 Sty 2024 19:04
przez Thesykacz
Witam. Jadąc 4 biegiem pod górę trochę osłabła i wyskoczył pomarańczowy trojkat z kodem p222924. Przyjechałem do domu zagapiłem odpaliłem wyświetlił się inny kod po10623. I tak się wyświetla raz ten raz ten. Później odpaliłem kopałem trochę było ok zagasilem przekręciłem kluczyk i odnowa ten błąd. Od czego to może być?

Re: Jcb 3cx błędy

PostWysłany: 14 Sty 2024 19:26
przez scuaz
kolega mumin700 w 21 roku odpisał na te kody błędów tak:

Zwarcie w map sensorze

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 01 Lut 2024 23:10
przez leon1984
I jak proble pozostal; czy rozwiazany

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 02 Lut 2024 15:12
przez Doktor jcb
Pierwszy to czujnik ciśnienia w module silnika. Drugi to tmap czujnik w kolektorze ssącym

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 10 Lut 2024 10:52
przez Thesykacz
Czujnik tmap wyczycilem i ten drugi błąd nie nie zaświecą. Ate ten pierwszy p222924 się zaświecą i słabnie bardzo. Gdzie ten czujnik cisnienia się znajduje?

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 10 Lut 2024 17:34
przez Czarkop
Dostałeś wyżej odpowiedz - czujnik ciśnienia atmosferycznego znajduje się w sterowniku silnika wewnątrz ECU

BŁĄD P0106 dotyczy CZUJNIKA CIŚNIENIA W KOLEKTORZE SSĄCYM i tego ewentualnie mogłeś wyczyścić,a ten drugi BŁĄD P2229 dotyczy czujnika ciśnienia atmosferycznego ,który zamontowany jest w sterowniku silnika na płycie PCB.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 10 Lut 2024 21:44
przez Thesykacz
Może być uszkodzony ten czujnik map i przez niego powstaje problem w ECU?

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 11 Lut 2024 02:02
przez Doktor jcb
Tak. Jest pod takim okrągłym plastikiem na module.. ale wewnątrz ECU. Oddaj sterownik do naprawy albo wymień. Możesz spróbować zaktualizować sterownik nowszym oprogramowaniem ale może nie pomoc.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 13 Lut 2024 12:04
przez Thesykacz
A wymiana tego w kolektorze dolotowym nic nie pomoże?

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 13 Lut 2024 18:01
przez Doktor jcb
Ten w kolektorze i w module to dwa osobne czujniki. Jak wymienisz ten w kolektorze to zniknie błąd od tego w kolektorze. Proste chyba.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 13 Lut 2024 19:16
przez Jarewa
Ten w w ECU nie powinien bardzo wpływać na pracę silnika to tylko korekta +/-40 hPa, ten w kolektorze jest bardzo ważny to że umyłeś błąd nie świeci wcale nie oznacza że sprawny.

Logowanie parametrów bieżących jest wskazane.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 13 Lut 2024 20:39
przez Thesykacz
Jak się zaświeci ten błąd po jakiś 10 minutach pracy przodem to traci moc że nie idzie nic upchać. Jak całkowicie ostygnie i np. Rano się odpali nie świeci to jest ok a jak znów zaświeci to się robić nie da. To może wymienię ten w kolektorze chodź nie świeci.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 14 Lut 2024 06:36
przez Doktor jcb
Nie wiem co ci powiedzieć. Możesz też wyjąć moduł i wozić go w wiadrze z wodą. Skoro nie masz błędu od czujnika tmap to po co go wymieniać.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 14 Lut 2024 09:20
przez Jarewa
Tak jak pisałem potrzebne jest logowanie live to da pewność co jest uszkodzone wymiana na pale bo błąd to też nie naprawa, to że jest błąd wcale nie oznacza uszkodzony czujnik w module sprawdza tylko ciśnienie atmosferyczne a błąd dotyczy że ciśnienie jest tylko poza zakresem lub sygnał niezrozumiały. A skoro wyrzucał mu obydwu wcale nie jest powiedziane ze mycie naprawiło.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 15 Lut 2024 00:45
przez Czarkop
Czujnik ciśnienia atmosferycznego mierzy ciśnienie atmosferyczne.W normalnych warunkach będzie mniej/więcej 1000hPa .Nad morzem czyli niżej będzie wyższe,a w górach niższe.Niższe ciśnienie mniej tlenu,więc sterownik sobie koryguje dawkę paliwa,Bez podłączenia komputera to jest szukanie po omacku.
Ten czarny "grzybek" na sterowniku to nic innego jak odpowietrznik sterownika.Zobacz czy nie jest czasami zapchany.Tam musi być drożny otwór.Może być tak ,że awaria tego czujnika powoduje "TRYB AWARYJNY" i dlatego nie ma mocy.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 15 Lut 2024 17:44
przez Doktor jcb
Coraz częściej czytając mam ochotę zlikwidować to konto. To po to producenci składają hermetycznie moduły na uszczelki gumki czy zalewające różnymi specyfikami żeby co. Z czego ten moduł ma się odpowietrzyć. Że co od zmiany temperatury go rozsadzi czy w razie przedmuchów w silniku. Czy to takie drożne miejsce żeby wilgoć na scalaki wnikała. Czy żeby nawodnić moduł przy myciu jak mu w gardle zaschnie. Hm i czemu akurat sterownik z czujnikiem atmosferycznym wewnątrz to ma a inne nie mają. Może odpowietrzaja się przez skórę.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 15 Lut 2024 21:57
przez Czarkop
doktorze paj hi wo - ZADAM CI PYTANIE - NA JAKI CHUJ CZUJNIK CIŚNIENIA ATMOSFERYCZNEGO W HERMETYCZNIE ZAMKNIĘTYM PUDEŁKU - zastanów się zanim odpiszesz ,żebyś z siebie większego idioty nie zrobił.

Nie czekając na twoje wypociny informacja dla bardziej inteligentnych - na płycie jest zamontowany czujnik ciśnienia atmosferycznego,którego potrzebę stosowania opisałem wyżej.Elementy na płycie się nagrzewają i jak wiemy z fizyki ciepłe powietrze się będzie rozszerzało.Gdyby nie mogło "uciec" wzrosło by ciśnienie i czujnik pokazywałby ciśnienie w sterowniku silnika ,zamiast ciśnienia atmosferycznego które jest poza sterownikiem.Rozwiązaniem jest zastosowanie takiego "odpowietrznika" a właściwie "łącznika" między wnętrzem sterownika i atmosferą - coś na zasadzie rurki jaką ma nurek ;-) . Gdyby sterownik był hermetycznie zamknięty jak chciałby tego DOKTOR PAJ HI WO -czujnik pokazywałby ciśnienie wewnątrz sterownika.
Doktorze paj hi wo - chciałeś dojebać ,ale kolejny raz się nie udało

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 15 Lut 2024 22:10
przez Doktor jcb
Jak byś czytał ze zrozumieniem to co pisałem i nie nad interpretował tego co pisałem zrozumiał byś że twoje wypociny są zbędne. Ci bardziej inteligentni jak ty są tu mało aktywni jak trzeba jcb naprawić. Za to często dzwonią z pytaniem co może być.

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 15 Lut 2024 23:05
przez Czarkop
doctor - ja nic do ciebie nie mam - ale na jaki chuj ty się do mnie doczepiłeś? Że wkurwiony jesteś jak się okazało ,że o silnikach mało masz pojęcia i ustawiasz wtryskiwacze,pompy na ucho i oko? Teraz się wjebałeś w kolejny temat a mianowicie elektroniki - masz zajebistego pecha ponieważ jak już ci pisałem wcześniej na silnikach,to ja zęby zjadłem i robiłem je w czasach kiedy komputery były na taśmy magnetyczne,a teraz zajmuję się naprawą komputerów które sterują silnikami oraz ich przeprogramowaniem i wiem jak ten czujnik działaMało tego zdażyło się ,że go kiedyś zaemulowałem pająkiem z oporników i zdazyło się go wymieniać.Mam nawet w tej chwili do "naprawy" komputer od samochodu,więc dla przykładu postaram się go tu podłączyć i pokazać jak zmienią się parametry tego czujnika jak dmuchnę ,albo wciągnę powietrze przez ten "odpowietrznik" ;-)

Re: 3CX błędy p222924 i po10623

PostWysłany: 15 Lut 2024 23:38
przez Doktor jcb
Żeby to ty może zjadłeś i widać ci zaszkodziły. Nie wiem na czym ty się tam znasz bo krowa co krzyczy mało pożyteczna jest. Ale o JCB to ty nie masz pojęcia. Zresztą widać po twoich postach. Ja nie muszę tu być. Nie korzystam z tego forum żeby się coś dowiedzieć. Ale jak widzę że rozwiązane zagadki pomagają takim mądrusiom jak ty to.... Tak pomogłeś mi podjąć decyzję. Użytkownicy mogą ci podziękować i wielbić za twoje teorie. Będziesz miał ich dla siebie bo nie mam zamiaru tu więcej pomagać.