25 Kwi 2021 16:51
Marka i model maszyny: Jcb 3-4 CX
Rok produkcji: 2008-2018
Witam.
Jako, że mamy weekend i po paru drinkach, postanowiłem założyć nowy temat. Do rzeczy, będąc ostatnio u znajomego, rzucił mi się w oczy pewien element kabiny, a właściwie drzwi.
Widziałem sporo 3 CX-ów i nigdy nie widziałem tak banalnie prostego, a zarazem potrzebnego (latem) elementu kabiny. Do tej pory wiązałem drzwi na jakieś sznurki, plecionki itp. Moje pytanie brzmi, czy warto coś takiego dorabiać? W internetach ciężko coś takiego znaleźć. Jedynie w IH jest haczyk drzwi za 60pln, ale brak zdjęcia. Mają też mocowanie haczyka drzwi, za ponad 500pln i też bez zdjęcia. Dodam, że pracuję w firmię, nie na swojej maszynie. Dorobienie czegoś takiego to banał, ale czy warto się w to bawić. Jeżeli to kosztuje do 100 zł to moje godziny pracy będą więcej warte niż zakup (bo ma być wyczyszczone, odtłuszczone i pomalowane, bez lipy) . Pieniądze niby nie moje, ale bądźmy uczciwi. Mam dobrego szefa i mogę go szarpnąć na pewną kwotę dla mojego komfortu pracy (na prawdziwą klimę go narazie nie namówię). Proszę o opinię kogoś w temacie, czy macie taki haczyk u siebie i na ile ułatwił by on wam życie? Warto coś takiego dorobić, czy lepiej kupić? Jak kupić to gdzie i za ile?
- Załączniki
-
- Haczyk
25 Kwi 2021 18:19
sprężyny nie dorobisz. Podobne rozwiązanie a wręcz takie same miały URSUSY, też był haczyk na drzwiach by je uchylić.
25 Kwi 2021 18:29
Sprężynę mogę dobrać dokupić, tylko czy warto się bawić. Moim zdaniem za 100zł nie warto, ale za 600 już tak. Dzięki za odpowiedź:) I podpowiedź gdzie szukać
25 Kwi 2021 18:40
W kabinach p12 miałeś podobne rozwiązanie. Osobiście tego nie pochwalałem, bo strasznie kurz koła goniły do środka. Większym fanem jestem rozwiązania jakie można spotkać np w caterpillarach, to jest uchylane okna w drzwiach.
25 Kwi 2021 18:47
Pracowałem w kabinie p12 i w p21 I nie miałem tego. Zawsze zastanawiałem się po co to oczko w słupku. Dopiero teraz zobaczyłem po co
Co do Cat a zawsze chwaliłem te ich szczegóły jak otwierane szyby w drzwiach, ząbkowany podest na błotniku, ząbki na tylnym teleskopie,, ale nie za dwukrotność ceny maszyny.
25 Kwi 2021 18:49
Jutro ci zrobię zdjęcie jak to wygląda
25 Kwi 2021 18:54
Ale ja to widziałem i mogę se do znajomego skoczyć i obejżeć dokładniej. W sumie to powinien być temat do pogadanek. Nie wiem tylko czy to sobie dorobić, czy namawiać szefa żeby mi to kupił.
25 Kwi 2021 19:00
koniec84, jeśli komplet jest za 100 zł to bym się nie bawił w dorabianie ale jeśli więcej to do zastanowienia.
26 Kwi 2021 05:31
No i o to mi chodzi, bo po internetach kompletu ze zdjęciem znaleźć nie mogę. Za stówkę nie będę się bawił, bo moje godziny szefa więcej wyniosą niż wartość części.
Znalazłem w IH uchwyt haczyka kosztuje 580zł brutto. Haczyk 60zł.Sprężynę za 35zł może kupię A to tylko jedna strona. Chyba moja produkcja wyjdzie taniej.
26 Kwi 2021 18:28
To rozwiązanie ma dwie zasadnicze wady, hałas mega dokuczliwy przy tak wąskim uchyleniu drzwi i cały kurz masz w kabinie. Niestety klimy to nie zastąpi, w. ogóle to nie rozumiem czemu JCB nie zrobilo dzielonych drzwi z możliwością otwierania samej szyby.
26 Kwi 2021 18:33
JCB nie zrobiło uchylanych okien w drzwiach ponieważ zostały by przekroczone normy hałasu dla operatora. Silniki JCB są głośniejsze niż Perkinsa stosowane w CAT'ach gdzie jest taka możliwość. Klimy nic nie zastąpi, a ja wolę ogłuchnąć niż się upiec
26 Kwi 2021 22:06
dokładnie w sprzętach przed 2000rokiem było takie rozwiązanie.
podzwonił bym po sklepach rolniczych, naglak stosuje takie rozwiązanie w kabinach.
https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/fi ... s=1080x720Co do hałasu, polecam zwykłe stopery na sznurku. podczas przejazdów koparką są nie do zastąpienia. Po robocie głowa nie boli.
26 Kwi 2021 22:37
KoparkowyPawel, pisałem że Ursusy stare miały taki patent w latach już 70 i 80tych.
28 Kwi 2021 17:16
W nowszych też to montują, pewnie jest to w opcji.Hałas nie jest taki dokuczliwy, a przy przejazdach jest mega chłodzące. Choć osobiście mam wentylator 40cmm
koniec84 napisał(a):JCB nie zrobiło uchylanych okien w drzwiach ponieważ zostały by przekroczone normy hałasu dla operatora. Silniki JCB są głośniejsze niż Perkinsa
Raczej nie prawda.... Po prostu projektanci taki design zrobili....
30 Kwi 2021 16:00
Wiem, że w nowszych montują. Widziałem właśnie u znajomego w 3cx z 2018 roku. A oczko za króre ten haczyk łapie miałem w swoich starszych, JCB i zawsze się zastanawiałem do czego służy. Jaki jest hałas i przewiew wiem, bo kiedyś przywiązywałem uchylone drzwi, a wentylator tylko mielił gorące powietrze wewnątrz. Co do historii z normą hałasu, tak kiedyś czytałem, jak mi się wydawało w wiarygodnym źródle. Ale możliwe, że powtarzam bzdury. Przed chwilą sprawdziłem. I Cat i JCB wydzielają po 102dB hałasu. Jeżeli chodzi tylko o design to ci projektanci będą w piekle na swoich maszynach robić
02 Maj 2021 13:25
Od kilku lat stosuje ten patent. Kosztuje 2 zł, do wykonania w kwadrans, elastycznie uchyla drzwi które nie tłuką się na nierównościach. Niestety brak mu napisu "JCB genuine parts"
- Załączniki
-
03 Maj 2021 08:50
Pisałem wcześniej, że wiązałem drzwi. Minusów jest więcej. Przy robocie tyłem ok, ale robiąc przodem, zwłaszcza coś szybciej, drzwi się zamykały. Siłowniczki trzymające drzwi padały dużo szybciej, a kilka razy drzwi mi się odczepiły. Na żadnym logo mi nie zależy. Na pewno nie za tą cenę. A konstrukcja prosta do dorobienia.
03 Maj 2021 10:57
U mnie działa bez zarzutu. Siłownik fabryczny z 2003r, nic się nie otwiera a guma jest na haczyku.
03 Maj 2021 18:07
Mi że dwa oryginały zdechły i jeden nexen w dwa lata
03 Maj 2021 20:28
W ciągnikach np Deutz jest taki pręt który wkładasz w zamek i masz np 10cm uchylone drzwi.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.