10 Gru 2020 18:10
Marka i model maszyny: JCB 2CX
Rok produkcji: 1990r
Witam, jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Mam problem z koparko-ładowarka JCB 2CX 1990r. Koparka na 1 i 2 biegu przyspiesza i obroty rosną jednak po włączeniu 3 biegu obroty zaczynają spadać i trzeba redukować. Co ciekawe zauważyłem, że jadąc i podnosząc/opuszczając łyżkę przednią na zmianę koparka zaczyna być żywa i przyspiesza i spokojnie można nawet 4 bieg włączyć. jednak w momencie przestania podnoszenia i opuszczania łyżki koparka zaczyna zwalniać i trzeba redukować biegi. Dojeżdżając do nasypu ziemi łyżka wchodzi i po zaparciu koła nie grzebią jednak po ruszaniu łyżką zaczynają lekko grzebać
Koparka zapala ładnie. nie kopci, chodzi równo, Jedynie po rozgrzaniu jest słabsza hydraulika (czuć na tylnym ramieniu i na wspomaganiu jest sztywniejsze).
Wymienione:
-Olej i filtr od skrzyni (ponieważ był wymieniany zimering na wyjściu ze skrzyni i był niski stan oleju) Olej oryginalny JCB
-Filtr od hydrauliki pod koparką metalowy (nie znalazłem filtra na ssaniu)
-Filtr paliwa + odstojnik (były bardzo brudne)
-Filtr i olej w silniku
-Pompka hamulcowa +olej i olej w zwolnicach HP15 (hamulec mokry).
Czytałem jeden temat na Forum o podobnych objawach ale nic z niego nie wynikło.
Od czego zacząć gdzie szukać problemu ? Pompa hydrauliczna uszkodzona trzyma tak silnik i stawia opór ?
Z góry dziękuje za podpowiedzi i rady.
14 Gru 2020 18:06
Szukaj problemu w układzie paliwowym, skoro odstojnik i filtr były bardzo brudne.
Daj paliwo bezpośrednio do pompy wtryskowej omijając separator i filtr i zobacz czy da to jakiś rezultat.
14 Gru 2020 20:24
Zawór pierszenstwa może być zacięty pobierz hydraulike
20 Gru 2020 16:58
Dziękuje za odpowiedzi. Jeśli chodzi o układ wtryskowy/paliwowy, w najbliższym czasie pompa i wtryski pójdą do regeneracji, nie jest to duży koszt a z pompy trochę gdzieś kapie.
Gdzie szukać tego zaworu w układzie Hydraulicznym ? Zauważyłem tez syczenie w układzie hydraulicznym, po bliższym przyjrzeniu się sprawie słychać syczenie/szum w przewodzie od "przelewu" z sekcji łyżki przedniej do trójnika który łączy "przelewy" sekcji łyżki i tylnego ramienia do chłodnicy. przewód lekko wibruje i jest moment ciepły podług innych przewodów. winowajcą jest zacięte cos w sekcji łyżki przedniej ?? czy zawór o którym mówił kolega umanek82 ?? Gdzie ten zawór pierwszeństwa się znajduje ??
21 Gru 2020 11:29
KonradEstemberg napisał(a): Gdzie ten zawór pierwszeństwa się znajduje ??
Zawór ten znajduje się w przednim rozdzielaczu od spodu.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.