Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Obrót tylnego ramienia stary (listwa) vs nowy typ(2xsiłownik

12 Lis 2020 11:45

Panowie, chce kupić koparko ładowarkę i rozważam poza cat 428b też jcb3cx. Ale jak to jest z tym obrotem tylnego ramienia w masznach przed 97r jak z ta listwą czy to jest dobre, jak z na prawami tego, mechaniczne czy jest to dobre rozwiązanie bo chyba tak samo mają Ostrówki że jest ta listwą. Czy ma to też wpływ na prace.

Pytam bo czasem jest w miarę oferta na 3cx ale gdzieś że względu na to roziwaznie obrotu podchodzę na chłodno. Czy te stare jcb z kwadratowym przodem też uchodzą za te dobre pancerne tak jak to w przypadku cat 428B względem nowych C, D itd?

Zaznaczam że to będzie moja pierwsza maszyna i chce troszkę liznąć tematu. Budzet max 70tys

Re: Obrót tylnego ramienia stary (listwa) vs nowy typ(2xsiło

07 Gru 2020 23:53

Panie kochany, nie daj bóg obrotu na listwie. Nie wiem czemu jcb klepało to tyle czasu, gdzie inne firmy już dawno zrobiły obrót na siłownikach. Obrót na listwie ma jeden gigantyczny minus, luz na boki którego chyba się nie da wyeliminować, a jeżeli tak kosztuje to majątek przy tak starej maszynie. Oczywiście obrót na siłownikach też może mieć luzu ale albo wymieniasz tuleje i sworznie, albo bierzesz kogoś z wytaczarką i luz kasujesz bez problemu.

Obrót tylnego ramienia stary (listwa) vs nowy typ(2xsiłownik

08 Gru 2020 08:45

za 70 to powinieneś już kupić po 97 r i tam obrót jest na siłownikach
a te "pancerne " to one może i były i jak byś trafił taką co chociaż ze 20 lat stała i czekała na ciebie pewnie byś sie i pocieszył
te nowe są fajniejsze , od 2005r inna maszyna z silnikiem jcb dajesz gazu i idzie a nie co na perkinsie dlawi się i muli
a zużycie fakt widać że szybciej się robią luzy , tylko czy ktoś pomyślał dlaczego?
sworznie mosty są takie same tylko moc z 50 wzrosła do 110

Obrót tylnego ramienia stary (listwa) vs nowy typ(2xsiłownik

08 Gru 2020 08:52

Za 70 tysięcy już powinieneś znaleźć coś przyzwoitego. Zdecydowanie nie szukaj sprzętu na listwie bo to droga przez mękę pracować na tym. Tak jak Paweł Ci napisał, nie da się tego luzu opanować w używanej maszynie. A gdy już masz na siłownikach, naspawanie i roztoczenie otworów do wymiarów nominalnych to tak jak byś miał nowe ramię, tylko że koszt dość spory takiego zabiegu. Czasem gdy luzy nie są zbyt duże wymiana tulei i sworzni dać może bardzo dużo.
Wyślij odpowiedź