Strona 1 z 1

Powershift ,nie załacza jazdy do tylu na 1,2 biegu

PostWysłany: 15 Sie 2020 12:10
przez Andrzej61
Marka i model maszyny: Jcb 3cx contractor
Rok produkcji: 2002
Numer seryjny: 930832

Witam kolegów,moze ktos miał podobnie i pomoże:
Od pewnego czasu obserwuję dziwne zachowanie skrzyni biegów-powershift 4 biegowy. Rano jak zimna rusza normalnie do przodu i tyłu ale po kilkunastokrotnej zmianie kierunku jazdy np spychaniu przestaje załączać jazdę do tyłu na 1 i 2 biegu. Dzieje sie to w dziwny sposób. Najpierw wystarczy poczekać 2 sek lub włączyć jazdę do przodu i potem do tylu i maszyna rusza. potem ten czas stopniowo się wydłuża do kilku , kilkunastu sekund i znów maszyna rusza do tylu.natomiast od razu bez problemu ruszy na 3.Z kolei jak poczekam kilka minut maszyna a znów kilkakrotnie normalnie zmienia biegi aż do zacięcia i proces się powtarza.mam załączony manometr do skrzyni i monitorowałem ciśnienie w czasie jazdy i momentach zmiany biegów, Ciśnienie mam na luzie ok 13 a przy pracy 15 atm, w momentach zmiany kierunku jazdy lub zmiany przełożeń występuje krótkotrwały spadek .Manometr zachowuje sie identycznie w momencie gdy maszyna rusza jak i gdy nie. Wymieniłem olej w skrzyni i filtr, sitko czyste. Wymieniłem manetkę przy kierownicy problem pozostał i się nasila. nie wiem co jeszcze sprawdzić , bo z tego co czytałem to elektrozawory na skrzyni pracują 1,3 bieg razem i 2,4 a u mnie na 3 działa normalnie .Skończyły mi się już pomysły. Ktoś, coś?

Re: Powershift ,nie załacza jazdy do tylu na 1,2 biegu

PostWysłany: 15 Sie 2020 17:08
przez dawidk
Przekaźniki pod obudową kierownicy do wymiany wszystkie 10

Re: Powershift ,nie załacza jazdy do tylu na 1,2 biegu

PostWysłany: 16 Sie 2020 13:14
przez umanek82
Pomierz cewki mają mieć 7 Ohm.
Przekaźniki do sprawdzeni i wiązka elektryczna.
Miłej zabawy ale satysfakcja jest z naprawy.
Sprzęgła w skrzyni raczej ok po przejrzeniu SM.
Jak coś to tel.

Powershift ,nie załacza jazdy do tylu na 1,2 biegu

PostWysłany: 06 Wrz 2020 23:24
przez Andrzej61
Problem rozwiązany :)
Wadliwa okazala sie jedna z cewek elektrozaworu jazdy po zmierzeniu opornosci miała tyko 2 Ohm opornosci i przegrzewając się blokowała jazdę.

Powershift ,nie załacza jazdy do tylu na 1,2 biegu

PostWysłany: 27 Paź 2020 11:53
przez jcb2020
Możesz napisać, która cewka była uszkodzona?
Ona miała mniejszą oporność cały czas czy tylko po nagrzaniu?
U mnie objawy są podobne i nie pomogła naprawa wiązki ani wymiana przekaźników :cry: