Strona 1 z 1

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 04 Paź 2014 11:17
przez budremex
Marka i model maszyny: JCB 4CX ECO Sitemaster
Rok produkcji: 2014

Witam,

Byłem 2 tygodnie temu w IH w Toruniu oglądałem ich maszynę. Chodzi mi o JCB 4CX ECO Sitemaster. Wchodząc do kabiny zwróciłem sprzedawcy uwagę, że nie ma przycisku HI LO oznaczanego także jako ECO LO służącego do zwiększenia wydajności pompy przy kopaniu na tylnej łyżce. Sprzedawca IH odpowiedział mi, że modele z 2014 roku już tego nie mają, bo technika idzie cały czas do przodu. Do nie dawna sprzedawali to z tym systemem a teraz wielotłoczkowa pompa hydrauliczna JCB jest tak dobra, że podczas kopania na łyżce tylnej sama dozuje odpowiednie ciśnienie itd bla bla bla :) Tymczasem oglądałem takiego samego nowego 4CX z importu z 2014 roku i on miał ten przycisk i się zastanawiam, czy czasami nie jest to opcją i IH na placu mając same gołe maszyny nie chciał mi od razu wepchnąć jej żeby się nie męczyć z sprowadzeniem nowej. Co wy na to? Może ktoś z was kupował w tym roku 3cx bądź 4cx i się zetknął z tym że maszyna nie ma ECO LO bądź ma w standardzie? I czy szczerze jest to potrzebne i jak się sprawuje ten system.

Pozdrawiam i dziękuję za odp :)

Re: Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 04 Paź 2014 21:06
przez Jarewa
To nie tylko od 2014r ale od bardzo dawna 4CX jest inny kiedyś nie miał żółwia jeżeli miał wielotłoczkową pompę tak samo po co mu przycisk ECO przy tej pompie. A jak miał to był na pompach zębatych. Tylko kiedyś to było różnie wersja pompy zależała od portfela a dziś moze już dają w standardzie?

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 04 Paź 2014 21:37
przez budremex
Z tego co wiem każda nowa JCB 4CX ma już w standardzie pompę wielotłoczkową. Przynajmniej w IH powiedzieli mi, że u nich każda taką ma. Jednym słowem zębate pompy już wyszły z użytku w czwórce :)

Re: Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 05 Paź 2014 08:42
przez Jarewa
To już wiesz czemu nie ma przycisku.

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 05 Paź 2014 12:24
przez budremex
Dzięki Jarewa za wytłumaczenie a tak przy okazji zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Pracowałeś kiedyś na maszynach mających pompę zębatą i dla odmiany wielotłoczkową? Chodzi mi o ich kulturę pracy. Na jakim sprzęcie lepiej się pracuje? Ogólnie na forum większość chwali wielotłoczkową ale spotkałem się z operatorami (starsze roczniki), którzy mówili mi, że na zębatych lepiej bo szybciej łyżką się pracuje ;) Za to w IH mówią, że na wielotłoczku lepsza praca o wiele i bez porównania do zębatej :) U nas operator na zębatej wcześniej robił z wielotłoczkiem nie miał styczności.

Re: Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 05 Paź 2014 17:54
przez Jarewa
Na jednej i drugiej tak samo o ile dobrze dobierzesz obroty silnika i swoje ruchy.

Re: Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 05 Paź 2014 21:02
przez Grześiek
A czemu nikt nie mówi że na zębatej jak nie dasz obrotów to nie ukopiesz inna wydajność i charakterystyka, tak czy nie ?

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 05 Paź 2014 21:38
przez budremex
Szczerze mówiąc spotkałem się z opinią, że żeby pracować na zębatej trzeba jej dać więcej obrotów. Większe spalanie ale szybo się robotę robi. Wielotłoczek jest oszczędniejszy i ponoć wygodniejszy przy pracy. Tylko to są opinie podsłyszane. MY mamy 3cx na zębatej. Szef planuje zakup nowej 4CX i tutaj sprzedawca poleca wielotłoczkowa pompę. Weźmiemy i zobaczymy na czym lepiej się pracuje. A co do tych przycisków HI LO to JCB się z tego wycofuje bo z ekonomia nie miało to nic wspólnego i w zasadzie ten przycisk to tylko taki dodatek bo ECO jest na topie ;)

Na swoich nowych filmach korporacyjnych reklamujących 4CX już nie ma tego ECO ;)

https://www.youtube.com/watch?v=nvkEVGF ... G4oNKS56tw

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 06 Paź 2014 15:36
przez Jarewa
Grześiek napisał(a):A czemu nikt nie mówi że na zębatej jak nie dasz obrotów to nie ukopiesz inna wydajność i charakterystyka, tak czy nie ?

Z jednej strony masz racje ale z drugiej nie, ponieważ właśnie jak nie dasz obrotów do wielotłoczkowej to potrafi zadusić silnik. Właśnie wielotłoczkowa lubi duże obroty nie odwrotnie bo specyfikacja taka jest że zębata im wyższe obroty tym wydajniejsza i jest to zawsze proporcjonalne, w wielotłoczkowej ze zmienną wydajnością jest inaczej.

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 06 Paź 2014 19:54
przez gogo0707
Ja pracuję na 4cx-ie z 2008r. nie raz nie dodawałem gazu wcale i nigdy maszyny mi nie zadusiło. Miałem okazje parę dni pracować też na 4cx-ie z 2006r i nigdy też mi maszyny nie zadusiło :wink: za to case 580 sle z 1993 chyba zgasł mi parę razy ale nie mam pojęcia jaka tam jest pompa :roll:

Re: Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 06 Paź 2014 20:54
przez Grześiek
Powiem to co zaobserwowałem sam, mi tam nic nie przydusza i na dwóch funkcjach naraz jak jest wszystko w porządku w maszynie a opisywane przypadki zaduszania to objawy awaryjne.Za to nie widziałem żeby ktoś na zębatej pompie kopał na wolnych obrotach ,jedyny minus i to spory to koszt pompy.

Re: Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 06 Paź 2014 21:54
przez Jarewa
Mi na zębatej wystarcza 1100-1300 obrotów i śmigam więcej to zbyteczne zbyt nerwowo powyzej. Jedynie na młocie ciut więcej muszę by szybko kuło. A siłą jest prawie no może ciut większa czy to 1100 czy to 2400 obrotów.

Dlatego temat rzeka jeden lubi wielotłoczkowe drugi zębate trzeci X czwarty plusa piąty dżojstiki itd. itd. Autor sam się przesiądzie niedługo to będzie wiedzieć na pewno nie zobaczy kolosalnej różnicy a po miesiącu pracy zapomni co to różnica.

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 08 Paź 2014 18:48
przez gogo0707
Wielotłoczkowa pewnie droższa :?

Re: Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 21 Paź 2014 06:33
przez Marcindrze
Witam

Jezeli chodzi o pompy hydrauliki to lepsza jest wielotłoczkowa o zmiennej geometrii-zmienny wydatek przeplywu oleju.Odziwo jeszcze kilka lat IH krytykowało np. CAT ze ma pompe wielotłoczkowa o zmiennej geometri a teraz sami w to weszli. Moim zdanie ta funkcja ECO to taki bubel inżynierow JCB zeby oczarowac klienta a pompa wielotloczkowa przecież jest lepsza no i wiadomo drosza. Dlatego wsiadając na 4CX z wielotloczkiem czuc roznice jest mocniejsza i szybsza. Ciekawe jest fakt ze CAT nadal ma najwieksze siły skrawające na łyzce tylnej ale tu juz wunika z innej kontrukcji tylnego ramienia i mocniejszych siłowników. Jezeli kolego chcesz kupic 4CX to na pompie wielotloczkowej.

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 23 Paź 2014 22:53
przez siekla1
Ogólnie pompa wielotłoczkowa jest wydajniejsza i bardziej trwała od zębatej, potrzebuje mniejszych obrotów silnika do uzyskania takiej samej wydajności jak zębata. Niestety w naprawach pompy wielotłoczkowe bywają nawet kilkukrotnie droższe w naprawie niż zębate, poza tym niewielu jest specjalistów z wyposażeniem do diagnostyki takich pomp

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 25 Paź 2014 19:27
przez Jarewa
siekla1 napisał(a):i bardziej trwała od zębatej


Może i bardzo trwała ale jednocześnie bardzo delikatna na czystość oleju.

Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 25 Paź 2014 20:18
przez Grześiek
Jarewa jak zgaduję posiada w maszynie pompę ZĘBATą !?

Re: Przycisk HI LO w 4CX 2014

PostWysłany: 25 Paź 2014 21:07
przez Jarewa
No niestety nie mam tak wesoło ja pracuje na różnych maszynach i zębate i wielotłoczkowe JCB mecalac to głównie. A czasami i nawet na ciężarowy wsiądę.