przez gruszon18 » 02 Lis 2018 09:40
Z tego co ja wiem, Jcb preferuje standaryzacje, czyli korzysta z jak największej ilości takich samych części do wszystkich modeli po to by obniżać koszty produkcji. I zazwyczaj spotykam maszyny budowlane na kołach 28". Można założyć wyższe, ale wtedy musisz np w przypadku 4cx zakładać 4 sztuki takich opon bo nic nie różnicuje prędkości obrotowej pomiędzy mostami, bo o ile na grzązkim terenie to tego się nie odczuje, to na szosie, przy hamowaniu gdzie i przedni i tylni most hamuje od razu będzie różnice można odczuć, nie tylko uszkadza się mechanizm ale bieżnik opon. Aby założyć większe koła z tyłu musisz proporcjonalnie założyć większe i z przodu bo będą się sypać tryby.. I zapewne nie poleci pierwszy układ różnicowania w moście którym kolwiek tylko od najsłabszego punktu, wał kardana, łożyska wału, i dopiero tragedia będzie w skrzynce rozdzielczej bo to ona łączyć będzie prędkości obrotowe przedniego i tylnego mostu. Same mechanizmy różnicowania w mostach mogą tak mocno nie obrywać dlatego że one służą do różnicowania prędkości obrotowej dwóch kół na jednym moście, czyli jak np założysz większe koła na tył, ale oba takie same i nie używasz przedniego napędu to nic nie ma prawa się stać. U mnie taki zabieg zrobiliśmy w ostróweczku. Założyliśmy stare opony od Jcb, przedniego napędu nie ma, wiec i nic nie stało na przeszkodzie, a teraz przynajmniej są oponki mocniejsze bo 12 płócienne a nie 6cio czy 8mio.