wibako

3CX zmiana felg z 30 cali na 28?

3CX zmiana felg z 30 cali na 28?

Postprzez dudus34 » 17 Gru 2012 21:12

Marka i model maszyny: JCB 3cx contractor
Rok produkcji: 2005

witam mam pytanie kupiłem JCB 3cx contractor z 2005r na felgach przód 20 cali i tył 30cali, martwi mnie ten tył, czy moge załozyć 28 cali?

dudus34
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 17 Gru 2012 21:00

Maszyna: JCB 3cx contractor


Reklama

simmet

Re: jcb felgi

Postprzez bartifeeli » 17 Gru 2012 21:16

Ale dlaczego Cie martwi?
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


jcb felgi

Postprzez dudus34 » 17 Gru 2012 21:22

poniewaz wszystkie maszyny są na 26 lub28 cali a 30cali są opony tylko rolnicze i mówią ze są bardziej wywrotne

dudus34
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 17 Gru 2012 21:00

Maszyna: JCB 3cx contractor


3CX zmiana felg z 30 cali na 28?

Postprzez bartifeeli » 18 Gru 2012 19:53

Lepiej sprawdź dokładnie jakie powinieneś mieć koła (jakie fabrycznie były), a najważniejsze to obwód. Przez niewłaściwe rozmiary często sypią się mosty. A opony 30" do kop-ład są dostępne jak najbardziej: http://www.oponybudowlane.pl/search/0/1672/2
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


3CX zmiana felg z 30 cali na 28?

Postprzez dudus34 » 19 Gru 2012 01:00

Witam!!!!
Mam pytanie, jestem w posiadaniu kopar-ładowarki JCB 3CX contractor , która z tyłu ma założone koła 18,4-30 kormoran land pro. Z wielu źródeł posiadam sprzeczne informacje i chciałbym dokładnie dowiedzieć się jakiego rozmiaru ten model posiadać powinien ogumienie i jak to sprawdzić w rzeczywistości - czy powinienem ściągnąć dekle mostu i przeliczyć zęby (taką informację uzyskałem w jcb), gdyż mam wątpliwości co do tego czy jest to oryginalne ogumienie tej maszyny. Proszę o fachową poradę...

dudus34
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 17 Gru 2012 21:00

Maszyna: JCB 3cx contractor


Re: 3CX zmiana felg z 30 cali na 28?

Postprzez motodarek » 19 Gru 2012 13:34

Takie informacje możesz uzyskać tylko w serwisie JCB. Znajomy też ma taką maszynę na kołach 30' tył i 20' przód i większych problemów z nią nie ma...
Napisz jak się maszyna zachowuje na napędzie 4x4, czy nie zostawia jakichś nadmiernych śladów hamowania czy też uślizgów kół przednich.

dudus34 napisał(a):czy powinienem ściągnąć dekle mostu i przeliczyć zęby (taką informację uzyskałem w jcb)


Chyba ktoś mało kompetentny cię tu poinformował.
Mojego posta też nie bierz jako wypowiedź eksperta, po prostu tylko podpowiadam. ;)

motodarek
Operator

  • Posty: 356
  • Rejestracja: 03 Cze 2007 17:54
  • Miejscowość: EP
  • Pochwały: 4

Maszyna: JCB 3CX

Firma: malutka


Re: 3CX zmiana felg z 30 cali na 28?

Postprzez filspass » 01 Lis 2018 23:20

Dzień dobry Widziałem wpis pana odnośnie JCB 3cx i opon przód 20 cali tył 30 cali chwalił pan maszynę kolegi z którą nie ma problemów.Czy można dostać dane jakie ma założony dokładnie model opon z tyłu i przodu. Zawracam głowę gdyż w naszej maszynie (na takich samych oponach 20 i 30 cali )co chwilę jest zmielony tylni most. Podejrzewam, iż jest za duża różnica w obwodzie pomiędzy tym co powinno być założone a co jest na maszynie. Pozdrawiam

filspass
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 01 Lis 2018 23:13

Maszyna: JCB 3CX

Firma: miniatura


Re: 3CX zmiana felg z 30 cali na 28?

Postprzez gruszon18 » 02 Lis 2018 09:40

Z tego co ja wiem, Jcb preferuje standaryzacje, czyli korzysta z jak największej ilości takich samych części do wszystkich modeli po to by obniżać koszty produkcji. I zazwyczaj spotykam maszyny budowlane na kołach 28". Można założyć wyższe, ale wtedy musisz np w przypadku 4cx zakładać 4 sztuki takich opon bo nic nie różnicuje prędkości obrotowej pomiędzy mostami, bo o ile na grzązkim terenie to tego się nie odczuje, to na szosie, przy hamowaniu gdzie i przedni i tylni most hamuje od razu będzie różnice można odczuć, nie tylko uszkadza się mechanizm ale bieżnik opon. Aby założyć większe koła z tyłu musisz proporcjonalnie założyć większe i z przodu bo będą się sypać tryby.. I zapewne nie poleci pierwszy układ różnicowania w moście którym kolwiek tylko od najsłabszego punktu, wał kardana, łożyska wału, i dopiero tragedia będzie w skrzynce rozdzielczej bo to ona łączyć będzie prędkości obrotowe przedniego i tylnego mostu. Same mechanizmy różnicowania w mostach mogą tak mocno nie obrywać dlatego że one służą do różnicowania prędkości obrotowej dwóch kół na jednym moście, czyli jak np założysz większe koła na tył, ale oba takie same i nie używasz przedniego napędu to nic nie ma prawa się stać. U mnie taki zabieg zrobiliśmy w ostróweczku. Założyliśmy stare opony od Jcb, przedniego napędu nie ma, wiec i nic nie stało na przeszkodzie, a teraz przynajmniej są oponki mocniejsze bo 12 płócienne a nie 6cio czy 8mio.

Awatar użytkownika
gruszon18
Fachoperator

  • Posty: 704
  • Rejestracja: 26 Cze 2017 16:47
  • Miejscowość: Świdnik
  • Pochwały: 26

Maszyna: Jcb 4cx Super

Firma: Gpk Mełgiew


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej