Strona 1 z 1

Czujnik stanu paliwa

PostWysłany: 16 Paź 2012 17:27
przez Marious_83
Marka i model maszyny: 3 cx super
Rok produkcji: 2001

Witam

Walczę z upierdliwą usterką, mianowicie chodzi o wskazanie stanu paliwa ciągle jest max, sprawdziłem sam zegar i pływak w zbiorniku (zwoje w tej puszeczce) wszystko ok. Gdzie szukać przyczyny, posiada ktoś schemat połączenia tego obwodu?
Z góry dziękuję.

Czujnik stanu paliwa

PostWysłany: 16 Paź 2012 21:02
przez Jarewa
Marious_83 napisał(a):wszystko ok

A czym sprawdzane na oko czy przyrządami?

Re: Czujnik stanu paliwa

PostWysłany: 17 Paź 2012 06:57
przez Marious_83
Zegar sprawdzany był miernikiem i reagował na podawane odpowiednio napięcia w zakresie do około 5V. Pływak już na oko, uzwojenia w całości i płynnie przesuwające się po nich ramię. Przy prawie pustym zbiorniku na wtyczce od pływaka zmierzyłem po zwarciu z masom "zero" i 0,02V na drugim pinie. Przy wtyczce od zegara "zero", 12V i znowu "zero".
Metodą prób i błędów poruszając się po omacku postanowiłem sprawdzić ciągłość przewodu między zegarem a wtyczką tego z "S" omomierzem, przy połączeniu obu końców omomierz zamiast "zero" (w przypadku ciągłości) wykazał duży opór, czy jest coś pomiędzy?

Re: Czujnik stanu paliwa

PostWysłany: 17 Paź 2012 16:24
przez Ambrozy
czy jest coś pomiędzy?

Tak. Przerwa w obwodzie.

Czujnik stanu paliwa

PostWysłany: 17 Paź 2012 23:55
przez mechanior
:mrgreen: => Ambroży

1. sprawdź omomierzem opór czujnika na jego złączach w trakcie przesuwania pływaka
2. skontroluj wiązkę mierząc opór pomiędzy przewodem przy czujniku i przy zegarze

Czujnik stanu paliwa

PostWysłany: 25 Paź 2012 18:26
przez Marious_83
Naprawiłem!!! :faja:

Naprowadzony podpowiedzią zdemontowałem pływak ze zbiornika i zacząłem mierzyć kawałek po kawałku, okazało się że były zimne luty przy złączu. Poprawa lutów załatwiła temat.

Dzięki za pomoc!