wibako

Duży luz na przegubie w piaście 3CX '89

Duży luz na przegubie w piaście 3CX '89

Postprzez ffice123 » 05 Paź 2012 13:28

Marka i model maszyny: JCB 3 CX
Rok produkcji: 1989

witam dzisiaj zauważyłem duży luz na przegubie w wejściu do piasty z przody lewe koło ok 1 cm się rusza na boki zauważyłem że jest tam jakiś uszczelniacz tylko nie wiem czy jest tak jakieś łożysko czy ma luzy na czymś innym, najgorzej jak włączę napęd na przód to widać jak się chleboce, moze jakaś pomoc

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Reklama

simmet

Duży luz na przegubie w piaście

Postprzez siekla1 » 05 Paź 2012 14:15

Jak masz takie luzy to rozbieraj natychmiast zwolnicę póki się nic nie posypało jeszcze. W zwolnicy masz 3 łożyska wałeczkowe, na jednym z nich obraca się krótka półośka, właśnie tam masz ten luz. Jak wałeczek z łożyska dostanie się w układ planetarny to masz kilka tyś. z głowy. Odkręć obudowę zwolnicy, 2 śruby, sciągasz obudowę, sciągasz tzw. słoneczko jest na segerze założone, rozpinasz drążek kierowniczy, wybijasz 2 łożyska od skrętu zwrotnicy każde na 4 sruby i wyciągasz zwolnicę ze zwrotnicą, a półośka zostaje w pochwie mostu. Zobaczysz wtedy w jakim stanie jest łożysko.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Re: Duży luz na przegubie w piaście

Postprzez ffice123 » 05 Paź 2012 15:21

ok dzięki tylko czy to zrobię w warunkach polowych bo miałem do szwagra zjechać ok 10 km ten luz to musiał być od kilku dni tylko nie zauważyłem i kostkę na widłach woziłem masakra

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Re: Duży luz na przegubie w piaście

Postprzez ffice123 » 06 Paź 2012 15:03

Rozebrałem koło i ani śladu żadnego łożyska wszystko powycierane że nie wiedziałem jak to ma wyglądać i rozebrałem drugie koło żeby porównać o co chodzi i wszystko jasne powinno być łożysko takie małe igiełkowe a tu wszystko zmielone, musiało to być od dawna więc na szybko spasowałem tulejkę plastikową, a jak się obrobię to pojadę do tokarza i mi wszystko ładnie wytoczy założę tulejkę stalową i będzie grało tak myślę, dzięki za podpowiedzi

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Duży luz na przegubie w piaście

Postprzez wujek616 » 06 Paź 2012 15:49

żadnych tulejek plastikowych ani stalowych nie dorabiaj :wall: jeżeli oryginalnie jest łożysko igiełkowe to takie ma być :!: i absolutnie nie przerabiaj tego na żadne tulejki bo to długo nie pochodzi a jak się rozleci całkowicie to dopiero się wpędzisz w koszty...
691119423 Paweł
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA !

Awatar użytkownika
wujek616
Fachoperator

  • Posty: 816
  • Rejestracja: 17 Lis 2010 22:20
  • Miejscowość: Sulęcin, woj.Lubuskie
  • Pochwały: 41

Maszyna: Mecalac12MXT,AtlasAR51B,
Deutz-Fahr Agrotron130,6.45TT


Re: Duży luz na przegubie w piaście

Postprzez ffice123 » 06 Paź 2012 17:16

ale chodzi mi o to łożysko co tylko prowadzi pokłosie pierwsze od przegubu i tam już się nic nie zrobi bo drugiego łożyska nie założę bo jest do wymiany piasta i półośka

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Duży luz na przegubie w piaście 3CX '89

Postprzez siekla1 » 08 Paź 2012 20:37

Jak jest do wymiany to wymień. To co napisał Ci kolega powyżej to nie jego widzimisie tylko dobre rady. Łożysko nie jest drogie, jest tylko problem z rozebraniem piasty jak nie masz wprawy i odpowiednich narzędzi.Najprawdopodobniej 2 pozostałe łożyska też trzeba wymienić bo sam nie jesteś w stanie stwierdzić czy są dobre i jak długo pochodzą, do tego oczywiście uszczelnienia.
Jak zrobisz to po łebkach to bardzo szybko będziesz rozbierał to drugi raz i znowu koszty i to pewnie dużo wyższe niż teraz bo mogą się jeszcze półośki ukręcić albo polecieć zęby w układzie planetarnym, koszyk z krzyżakami itd...wierz mi wtedy to naprawdę zaboli, maszyna pracuje czasami nieraz w bardzo ekstremalnych warunkach i jeżeli technolodzy z JCB zastosowali takie rozwiązanie to na pewno nie zrobi tego lepiej jakiś tokarz z byle materiału

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Re: Duży luz na przegubie w piaście 3CX '89

Postprzez ffice123 » 09 Paź 2012 12:08

Koledzy ja nie napisałem że mam tylko łożysko do wymiany bo oryginalnego łożyska już tam nie założę bo jest wszystko powycierane tylko kupić dobrej firmy łożysko igiełkowe innego rozmiaru i wszystko na wymiar dotoczyć nowe łożyska duże i uszczelniacze a jak kupię używane części piastę i półoske to muszę wydać ok 2500 tys i też nie wiadomo jak długo posłużą a wprawę to ja mam bo w warunkach polowych dwa koła w 4 godzi rozebrałem i złożyłem a inny na moim miejscu już by serwis wzywał żeby sobie rąk nie ubrudził znam kilku takich.

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Duży luz na przegubie w piaście 3CX '89

Postprzez siekla1 » 09 Paź 2012 22:46

Ja wolałbym kupić używaną całą zwolnicę, starą wyciągnąć i ew zostawić coś na części; tak zresztą zrobiłem ostatnio w teleskopówce jak mi wałeczek z łożyska wypadł i z każdego elementu z zębami ułamało po jednym ząbku ...niż toczyć, kombinować itd a efekt i tak będzie ten sam.Po niedługim czasie też do tego dojdziesz jak większość z nas...niestety ale maszyny i mechaniki nie oszukasz badziewnym rozwiązaniem, a jak tak to nie na długo

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej