Strona 1 z 2

Silniki w JCB?

PostWysłany: 27 Gru 2011 16:46
przez grubas1058
Mam pytanie w którym roku firma przeszła z silników perkinsa na swoje JCB? Które z nich są lepsze? Pozdrawiam.

Re: Jaki silnik?

PostWysłany: 27 Gru 2011 16:59
przez siekla1
W 2005 wychodziły obie wersje.Od 2006 już tylko JCB, a który lepszy to nie wiem bo nie miałem styczności z JCB. Ja bym stawiał na Perkinsa mimo braku świec żarowych co mnie strasznie wkurza :mrgreen:

Jaki silnik?

PostWysłany: 27 Gru 2011 19:34
przez korba71
Pracowałem kiedys na komatsu pc210 z silnikiem perkinsa nie działało grzanie swiec a i tak odpalał bez problemu w kazdych warunkach :D

Re: Jaki silnik?

PostWysłany: 27 Gru 2011 20:32
przez siekla1
Ok, tylko że instalacja 24 V robi swoje :D

Jaki silnik?

PostWysłany: 27 Gru 2011 20:53
przez dawidg2
Mam w jednej ładowarce starego perkinsa wolnossacego a w nowej jest JCB 130KM no i zdarza się że zgaśnie 130 kucy ale to jak się zawcześnie puści gaz przy nabieraniu że obroty spadną poniżej ileś to amen. W starej jest hydrostat wysłużony to też inaczej. No koszty inne bo tu 2 filtry za prawie chyba 300zł w JCB a tam jeden za kilkanaście. Oleju w CR też o raz więcej

Jaki silnik?

PostWysłany: 29 Gru 2011 00:08
przez mechanior
siekla1 napisał(a):Ok, tylko że instalacja 24 V robi swoje


BEZ ZNACZENIA, rozrusznik 24V ma teoretycznie takie same obroty i moc jak 12V
przyczyną utrudnionego odpalania nie jest niesprawne podgrzewanie tylko lichy układ paliwowy, niskie ciśnienie wtrysku, złe rozpylanie, w ostateczności kompresja lub układ elektryczny w tym rozrusznik a zwłaszcza przewody wysokiego natężenia
silniki Perkinsa po 2003 roku mają świece żarowe w głowicy
silniki CR maja takie ciśnienie wtrysku że podgrzewanie bywa często zbędne
w większości nowych silników są montowane tylko grzałki powietrza...

stare Perkinsy miały swoje prywatne, osobiste widzimisię, jedne paliły bez żadnego wspomagania nawet przy -20, inne przy +10 potrzebowały kilkuminutowego grzania płomieniówką... takie same maszyny i silniki, roczniki i warunki - zupełnie inna reakcja na temperaturę otoczenia

Re: Jaki silnik?

PostWysłany: 29 Gru 2011 00:54
przez siekla1
Wydaje mi się, że w JCB Perkinsy nawet po 2003 roku nie miały świec żarowych, tylko płomieniówki.W Perkinsach po 2004 roku z elektryczną pompką paliwową montowano mocniejsze rozruszniki mimo mniejszych rozmiarów(słoweńskie Iskry) co pozwalało na łatwiejszy rozruch niż w starszych maszynach.
Z tego co się orientuję to Cat: wersja C i D miała w Perkinsach świece żarowe, więc zastanawiające jest to dlaczego JCB poszła inną drogą.
Co do tego ,że Perkinsy mają swoje humory to przyznam rację :mrgreen:
Zawsze myślałem, że rozruszniki na 24V są mocniejsze :wall:

Jaki silnik?

PostWysłany: 29 Gru 2011 02:37
przez mechanior
maszyny CAT 400 C i D do 2003 (D1) miały tylko płomieniówki, dopiero Perkins 1104 po 2003 (D2, E) miał palcowe świece żarowe w każdym cylindrze...

Re: Jaki silnik?

PostWysłany: 29 Gru 2011 23:05
przez siekla1
A remontował ktoś już silnik JCB 444?
Może wypowiedziałby się w temacie ktoś kto miał styczność z obydwoma silnikami- z tego co mi wiadomo jest parę osób takich na forum, niekoniecznie remontu ale innych parametrów:spalanie, odpalanie, kultura pracy itd.

Jaki silnik?

PostWysłany: 30 Gru 2011 15:11
przez Jarewa
siekla1 napisał(a):Wydaje mi się, że w JCB Perkinsy nawet po 2003 roku nie miały świec żarowych



RG miały.

Jaki silnik?

PostWysłany: 30 Gru 2011 15:27
przez Jarewa
siekla1 napisał(a):Może wypowiedziałby się w temacie ktoś kto miał styczność z obydwoma silnikami- z tego co mi wiadomo jest parę osób takich na forum, niekoniecznie remontu ale innych parametrów:spalanie, odpalanie, kultura pracy itd.


Silnik jak silnik porównując z RG prawie to samo, nie czuje różnicy znacząco.

Re: Jaki silnik?

PostWysłany: 30 Gru 2011 22:06
przez slav83
Dieselmax zimą pali ładnie (bynajmniej mój)
Kultura pracy tego silnika to wydaje mi się podobna jak przy perkinsie, dużo bardziej podoba mi się odgłos silników w maszynach case czy komatsu.
Spalanie w wersji 100 konnej wydaje mi się wieksze na niekorzyść silnika jcb.
Cześci do silnika jcb chyba tylko oryginalne a do perkinsa jest duzy wybór (czyt. taniej)
Mechanika łatwiej znaleźć do perkinsa, silniki jcb maja napęd pompy wtryskowej na kole zamachowym czyli trudniejszy i kosztowniejszy serwis. Perkins RG posiada zawodną elektryczna pompke paliwa ale to taki mały minusik.

Re: Jaki silnik?

PostWysłany: 31 Gru 2011 00:36
przez siekla1
Jarewa napisał(a):
siekla1 napisał(a):Wydaje mi się, że w JCB Perkinsy nawet po 2003 roku nie miały świec żarowych



RG miały.


Mój nie ma, zrobili mnie w konia? :wall:

Silniki w JCB?

PostWysłany: 31 Gru 2011 02:15
przez mechanior
do Perkinsa RG zakładasz oryginalną pompkę Perkins z innej aplikacji za 700 pln z zabudowanym wkładem filtrującym albo jak chcesz koniecznie mieć oryginalny filtr to przepływową BOSCH za 400...

to co miał? który rok?

Re: Silniki w JCB?

PostWysłany: 31 Gru 2011 09:54
przez siekla1
2005 - ostatni z Perkinsów(RG) przed Dieselmax, ma zwykłą płomienówkę tak jak ten starszy z 2000 r(AK).
Różnica to tylko ta elektryczna pompka z filtrem paliwa i pompa Delphi.No i o połowę mniejszy i mocniejszy rozrusznik.

Silniki w JCB?

PostWysłany: 31 Gru 2011 10:52
przez Jarewa
siekla1 napisał(a):Mój nie ma, zrobili mnie w konia?



Może źle się patrzysz? bo ich nie widać z zewnątrz ani kontrolki nie ma. Jedynie co można zauważyć to gruby kabelek idący pod pokrywę zaworów i przekaźnik okrągły pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego.

Chyba że dlatego że u mnie z 04r RG był na rynek angielski może dlatego ma. Ale według katalogu części to wszystkie miały i te o klasę niej też :woot:

Re: Silniki w JCB?

PostWysłany: 03 Sty 2012 11:28
przez grubas1058
A który silnik z perkinsów polecacie, który lepszy, mniej zawodny? co oznaczają te RG, AK? Bo mam dylemat co do wyboru kop-ład bardziej zależy mi na prostocie (mniejszej ilości elektroniki) niezawodności niz roczniku.

Silniki w JCB?

PostWysłany: 03 Sty 2012 23:31
przez mechanior
w silnikach Perkinsa stosowanych w koparko-ładowarkach z pompą STANADYNE lub DELPHI LUCAS jedyną elektroniką jest regulator alternatora :mrgreen:
dopiero silniki o mocy ponad 110 KM z pompą BOSCH VP lub zasilaniem CR maja moduły sterowania (silniki 1104/1204)
zasada jest prosta im starszy silnik tym mniej skomplikowany, tylko że Perkins praktycznie do 2003 roku nie ma żadnych zasadniczych zmian (mówimy o silnikach 4.236/1004)

Silniki w JCB?

PostWysłany: 15 Sty 2012 21:27
przez kangoor
Pracuje na 3cx z silnikiem perkinsa z 97r i od remontu pompy nie moge na niego narzekac fakt nie ma swiec zarowych ale za to ma swiece plomieniowa i jak dla mnie wystarcza :D podgrzac powietrze zakrecic rozrusznikiem i ma palic a jak sie dba o silnik to chyba każdy wytrzyma

Re: Silniki w JCB?

PostWysłany: 06 Mar 2012 18:37
przez siekla1
Jarewa napisał(a):
siekla1 napisał(a):Mój nie ma, zrobili mnie w konia?



Może źle się patrzysz? bo ich nie widać z zewnątrz ani kontrolki nie ma. Jedynie co można zauważyć to gruby kabelek idący pod pokrywę zaworów i przekaźnik okrągły pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego.

Chyba że dlatego że u mnie z 04r RG był na rynek angielski może dlatego ma. Ale według katalogu części to wszystkie miały i te o klasę niej też :woot:


Jarewa muszę przyznać Ci rację.Rzeczywiście nie ma tam płomieniówki a idzie kabel pod pokrywę zaworów i jest okrągły przekaźnik.Tyle się nakopałem przy starszym Perkinsie, że pewne schematy utrwaliy mi się tak mocno.Tak to jest jak się kupi kopaczkę z rozwaonym silnikiem.Przy tym RG poza spawaniem tlumika nic nie kopałem i dlatego też ubzdurałem sobie to z tymi świecami :mrgreen: Dopiero dzisiaj po 4,5 roku użytkowania padła mi pompka paliwa i podczas grzebania przy niej obejrzałem dokładnie ten slinik.