wibako

Strasznie mułowata 3cx '89

Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez ffice123 » 03 Lis 2011 22:11

Marka i model maszyny: jcb 3cx
Rok produkcji: 1989

Witam. Jestem pierwszy raz na forum wiec piszę o co mi chodzi więc moja jcb silnik Perkins bez turbo jest strasznie mułowaty silnik i jest słaba, na 3 i 4 rusza to chyba jazda jest dobra tylko się zebrać dobrze nie morze troszkę kopci i lecą sadze z komina a jak się zaprę łychą o drzewo to sie dusi i nie wchodzi na obroty, z zapalaniem nie ma problemu poprzedni właściciel mówił że bardzo mało pali i tak mi chodzi po głowie czy nie dostaje mało paliwa, ale gdzie się podkręca dawkę na pompie moze ktoś pomoze to jest moja 1 kopaczka. POZDRAWIAM.

Dodano 4 listopada
Witam dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i jest malutka poprawa i jeszcze chodzi mi o bak czy jest tam jakiś zaworek bo jak założyłem nowy wężyk to dmuchnąłem w bak raz dobrze a następnym razem nie mogłem, moze jeszcze pompkę wymienić?

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Reklama

simmet

Re: strasznie mułowata

Postprzez GACUŚ » 05 Lis 2011 00:50

Wyczyść też odstojnik paliwa , zbiornik paliwa i przedmuchaj przewody.
Zajrzyj też do filtra powietrza bo on może być przyczyną skoro maszyna kopci.
Pozdrawiam
Wiesiek

Awatar użytkownika
GACUŚ
Fizol

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 09 Wrz 2007 23:20
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Pochwały: 2

Maszyna: JCB 3CX 1988r


strasznie mułowata

Postprzez su_ski » 05 Lis 2011 08:43

sprawdź przewody paliwowe szczególnie przy filtrze paliwa czy nie są pozagniatane po wymianie

su_ski
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 29 Cze 2010 21:49
  • Miejscowość: Nowa Wieś
  • Pochwały: 5

Re: strasznie mułowata

Postprzez ffice123 » 05 Lis 2011 18:03

A W KTÓRYM MIEJSCU W POMPIE JEST FILIEREK DZISIAJ PATRZYŁEM I JEST TAM NAKRĘTKA NA KLUCZ 24 LUB 26 NA DOLE POMPY
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 07 Lis 2011 22:33, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Nie pisz dużymi literami. Oznacza to krzyk!

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


strasznie mułowata

Postprzez marmaxiq » 05 Lis 2011 23:17

Witaj. Mam taka samą babcie jak twoja i objawy identyczne były, wiec polecić mogę jak koledzy wyżej układ paliwowy do czyszczenia, dodatkowy filtr ropy za 5 pln do diesla (zwykła plastikowa bańka) i jak w moim przypadku końcówki wtryskiwaczy. Koszt żaden a pociecha straszna.

Pozdrawiam
babcia 3 cx 87 4x4
takeuchi tb o16 04

marmaxiq
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 23 Paź 2011 16:48
  • Miejscowość: rzeszów

Maszyna: takeuchi tb 216
neuson 6002 2008
liebherr 924 compact 2007

Firma: kmb


Re: strasznie mułowata

Postprzez ffice123 » 06 Lis 2011 11:33

kolego a jak zapalała bo moja pali na dotyk ,to ja jeszcze wyczyszczę zbiornik ,od dawna masz to swoją babcie bo ja od niedawna i nie bardzo wiem jeszcze co i jak .

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


strasznie mułowata

Postprzez marmaxiq » 06 Lis 2011 21:58

paliła nawet nieźle ale teraz o niebo lepiej.babcie mam od 2-och tyg,a co do baku cięzko wyczyścić jest w ramie.....
pozdrawiam i powodzenia.
babcia 3 cx 87 4x4
takeuchi tb o16 04

marmaxiq
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 23 Paź 2011 16:48
  • Miejscowość: rzeszów

Maszyna: takeuchi tb 216
neuson 6002 2008
liebherr 924 compact 2007

Firma: kmb


strasznie mułowata

Postprzez mechanior » 07 Lis 2011 12:59

absolutnie nie montujcie dodatkowych filtrów bo ograniczają przepływ paliwa, po prostu wystarczy odpowiednio często wymieniać filtr fabryczny, na forum jest mnóstwo opisów tego rodzaju awarii, przyczyn może być tysiąc, od zanieczyszczonego układu paliwowego po zarżniętą pompę wtryskową czy nieszczelną świecę żarową, na początek poszukaj sobie na forum w dziale CAT i JCB hasła KROPLÓWKA
podłącz dopływ paliwa bezpośrednio do pompy i sprawdź czy jest poprawa, to najlepszy i najszybszy sposób na diagnostykę układu paliwowego
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez ffice123 » 25 Lut 2012 20:46

Witam dzisiaj zacząłem dalej szukać przyczyny mułowatego silnika filtry wymienione wtryski nowe i tylko troszkę mniej kopci ale nadal nie pracuje jak powinna i mam pytanko do wszystkich co mogą pomóc bo sezon już się zbliża, czy jest możliwość żeby pompa hydrauliczna blokowała silnik czy jakiś zawór szwankuje bo nawet na postoju czuć jak silnik ma troszkę ciężko a jak ruszę hydrauliką to na niektórych funkcjach to już w ogóle, mysle jeszcze nad wymianą filtra hydrauliki bo mi już ręce opadają.

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez mechanior » 25 Lut 2012 23:58

nad wymianą filtrów to się nie ma co namyślać, w każdym przypadku problemów wymieniamy NAJPIERW WSZYSTKIE FILTRY, to nie kosztuje majątek a przynajmniej wykluczasz najprostsze przyczyny
wyreguluj zawory
zastosowałeś kroplówkę? wykluczyłeś cały układ paliwowy? jeśli tak to pozostaje jeszcze pompa wtryskowa lub zmiennik
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez ffice123 » 26 Lut 2012 22:19

mam takie pytanko bo jeszcze zajrzę do zaworów jak je ustawić jakie powinny mieć luzy silnik Perkins bez turbo

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez excavar » 26 Lut 2012 22:24

podaj mi typ silnika AA LD LJ? i nr silnika to podeślę ci jakieś info.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Re: Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez ffice123 » 26 Lut 2012 22:33

w taj chwili mam tylko jakiś numer nadwozia 345957 resztę muszę poszukać przy koparce tamte numery będą na tabliczce czy szukać gdzie indziej

ffice123
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 03 Lis 2011 21:55
  • Miejscowość: Brześć kujawski

Maszyna: JCB 3 CX 1989 ROK 4x4


Re: Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez mechanior » 26 Lut 2012 22:49

.20-.25 ssący
.40-.45 wydech
na forum jest podane już ze 100 razy
to jest nudne...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez excavar » 26 Lut 2012 23:04

mechanior każdy perkins ma takie same luzy?
Nie wiedziałem - zaskakujesz mnie swoją wiedzą.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez mechanior » 26 Lut 2012 23:09

starocie mogą mieć .30 na wszystkich
ale tak naprawdę mieszczą się w tolerancji
jeśli ustawi tak jak napisałem w pierwszym poście to nie ma ryzyka (wypróbowane)
Ostatnio edytowany przez mechanior, 26 Lut 2012 23:12, edytowano w sumie 1 raz
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez excavar » 26 Lut 2012 23:12

Ok skoro tak mówisz to ok. Ja jednak poczekam na nr silnika i model i wtedy sie wypowiem.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Re: Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez excavar » 27 Lut 2012 09:17

Jest to silnik AA 50054?

Image

Image

Image

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez ziem_bud » 27 Lut 2012 16:02

siedze na tym forum troche czytam nie udzielam się ale Ciągle widze że pan MECHANIOR to on zajmuje się pisaniem książek lub pisaniem na forum niż mechaniką, sądząc po licznych postach, gdzie pisze a sam nie wie dokladnie jak jest, czy to ważne czy sprzęt stary czy nowy, może mieć przeciez nowe toki nową głowice nowe zawory nowe tuleje i co wtedy ;-)) z całym szacunkiem może na CAT coś tam sie znasz ale od JCB jest EXCAVAR lepszym specjalistą, tak samo jak od innych maszyn bedzie ktoś inny, pozdrawiam serdecznie :)

Awatar użytkownika
ziem_bud
Fizol

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 22 Gru 2008 13:37
  • Miejscowość: Nasielsk

Strasznie mułowata 3cx '89

Postprzez mechanior » 27 Lut 2012 17:15

ziem_bud napisał(a):czy to ważne czy sprzęt stary czy nowy,

bardzo ważne bo od tego zależy jaki silnik jest w nim zamontowany (nie chodzi o remont tylko o typ silnika)
w tym konkretnie przypadku starsze silniki miały luzy .30 na wszystkich zaworach
a ich następca miał już różnicowane .20/.25 na ssących i .40/.45 wydech
poza tym z własnego doświadczenia wiem że ustawienie silnika wg drugiego schematu nie powoduje żadnych konsekwencji w eksploatacji nawet w starszych silnikach (konsultowane z mechanikami serwisu Perkinsa), uśrednienie luzu miało na celu ułatwienie obsługi, w najnowszych silnikach 1104 powrócono znów do jednego wymiaru luzu (.30mm)
ziem_bud napisał(a): może na CAT coś tam sie znasz ale od JCB jest EXCAVAR lepszym specjalistą

na JCB rzeczywiście się nie znam, w tej marce niezaprzeczalnym autorytetem jest EXCAVAR , ale w omawianej maszynie jest silnik Perkins czyli taki sam jak stosował CAT i wielu innych producentów maszyn, to chyba najpopularniejsza jednostka napędowa na rynku razem z DEUTZem
nie masz pojęcia o czym piszemy więc nie wypowiadaj się na temat mojej fachowości
pewnie gdybyś skorzystał z naszej pomocy na forum to zmieniłby ci się światopogląd, a tak to przecież zawsze można bezkarnie człowieka obsmarować i zarzucić mu brak doświadczenia skoro nie jesteś od niego zależny... to takie polskie :wall:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej