Strona 1 z 3

Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 03 Lis 2011 22:11
przez ffice123
Marka i model maszyny: jcb 3cx
Rok produkcji: 1989

Witam. Jestem pierwszy raz na forum wiec piszę o co mi chodzi więc moja jcb silnik Perkins bez turbo jest strasznie mułowaty silnik i jest słaba, na 3 i 4 rusza to chyba jazda jest dobra tylko się zebrać dobrze nie morze troszkę kopci i lecą sadze z komina a jak się zaprę łychą o drzewo to sie dusi i nie wchodzi na obroty, z zapalaniem nie ma problemu poprzedni właściciel mówił że bardzo mało pali i tak mi chodzi po głowie czy nie dostaje mało paliwa, ale gdzie się podkręca dawkę na pompie moze ktoś pomoze to jest moja 1 kopaczka. POZDRAWIAM.

Dodano 4 listopada
Witam dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i jest malutka poprawa i jeszcze chodzi mi o bak czy jest tam jakiś zaworek bo jak założyłem nowy wężyk to dmuchnąłem w bak raz dobrze a następnym razem nie mogłem, moze jeszcze pompkę wymienić?

Re: strasznie mułowata

PostWysłany: 05 Lis 2011 00:50
przez GACUŚ
Wyczyść też odstojnik paliwa , zbiornik paliwa i przedmuchaj przewody.
Zajrzyj też do filtra powietrza bo on może być przyczyną skoro maszyna kopci.
Pozdrawiam
Wiesiek

strasznie mułowata

PostWysłany: 05 Lis 2011 08:43
przez su_ski
sprawdź przewody paliwowe szczególnie przy filtrze paliwa czy nie są pozagniatane po wymianie

Re: strasznie mułowata

PostWysłany: 05 Lis 2011 18:03
przez ffice123
A W KTÓRYM MIEJSCU W POMPIE JEST FILIEREK DZISIAJ PATRZYŁEM I JEST TAM NAKRĘTKA NA KLUCZ 24 LUB 26 NA DOLE POMPY

strasznie mułowata

PostWysłany: 05 Lis 2011 23:17
przez marmaxiq
Witaj. Mam taka samą babcie jak twoja i objawy identyczne były, wiec polecić mogę jak koledzy wyżej układ paliwowy do czyszczenia, dodatkowy filtr ropy za 5 pln do diesla (zwykła plastikowa bańka) i jak w moim przypadku końcówki wtryskiwaczy. Koszt żaden a pociecha straszna.

Pozdrawiam

Re: strasznie mułowata

PostWysłany: 06 Lis 2011 11:33
przez ffice123
kolego a jak zapalała bo moja pali na dotyk ,to ja jeszcze wyczyszczę zbiornik ,od dawna masz to swoją babcie bo ja od niedawna i nie bardzo wiem jeszcze co i jak .

strasznie mułowata

PostWysłany: 06 Lis 2011 21:58
przez marmaxiq
paliła nawet nieźle ale teraz o niebo lepiej.babcie mam od 2-och tyg,a co do baku cięzko wyczyścić jest w ramie.....
pozdrawiam i powodzenia.

strasznie mułowata

PostWysłany: 07 Lis 2011 12:59
przez mechanior
absolutnie nie montujcie dodatkowych filtrów bo ograniczają przepływ paliwa, po prostu wystarczy odpowiednio często wymieniać filtr fabryczny, na forum jest mnóstwo opisów tego rodzaju awarii, przyczyn może być tysiąc, od zanieczyszczonego układu paliwowego po zarżniętą pompę wtryskową czy nieszczelną świecę żarową, na początek poszukaj sobie na forum w dziale CAT i JCB hasła KROPLÓWKA
podłącz dopływ paliwa bezpośrednio do pompy i sprawdź czy jest poprawa, to najlepszy i najszybszy sposób na diagnostykę układu paliwowego

Re: Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 25 Lut 2012 20:46
przez ffice123
Witam dzisiaj zacząłem dalej szukać przyczyny mułowatego silnika filtry wymienione wtryski nowe i tylko troszkę mniej kopci ale nadal nie pracuje jak powinna i mam pytanko do wszystkich co mogą pomóc bo sezon już się zbliża, czy jest możliwość żeby pompa hydrauliczna blokowała silnik czy jakiś zawór szwankuje bo nawet na postoju czuć jak silnik ma troszkę ciężko a jak ruszę hydrauliką to na niektórych funkcjach to już w ogóle, mysle jeszcze nad wymianą filtra hydrauliki bo mi już ręce opadają.

Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 25 Lut 2012 23:58
przez mechanior
nad wymianą filtrów to się nie ma co namyślać, w każdym przypadku problemów wymieniamy NAJPIERW WSZYSTKIE FILTRY, to nie kosztuje majątek a przynajmniej wykluczasz najprostsze przyczyny
wyreguluj zawory
zastosowałeś kroplówkę? wykluczyłeś cały układ paliwowy? jeśli tak to pozostaje jeszcze pompa wtryskowa lub zmiennik

Re: Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 26 Lut 2012 22:19
przez ffice123
mam takie pytanko bo jeszcze zajrzę do zaworów jak je ustawić jakie powinny mieć luzy silnik Perkins bez turbo

Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 26 Lut 2012 22:24
przez excavar
podaj mi typ silnika AA LD LJ? i nr silnika to podeślę ci jakieś info.

Re: Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 26 Lut 2012 22:33
przez ffice123
w taj chwili mam tylko jakiś numer nadwozia 345957 resztę muszę poszukać przy koparce tamte numery będą na tabliczce czy szukać gdzie indziej

Re: Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 26 Lut 2012 22:49
przez mechanior
.20-.25 ssący
.40-.45 wydech
na forum jest podane już ze 100 razy
to jest nudne...

Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 26 Lut 2012 23:04
przez excavar
mechanior każdy perkins ma takie same luzy?
Nie wiedziałem - zaskakujesz mnie swoją wiedzą.

Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 26 Lut 2012 23:09
przez mechanior
starocie mogą mieć .30 na wszystkich
ale tak naprawdę mieszczą się w tolerancji
jeśli ustawi tak jak napisałem w pierwszym poście to nie ma ryzyka (wypróbowane)

Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 26 Lut 2012 23:12
przez excavar
Ok skoro tak mówisz to ok. Ja jednak poczekam na nr silnika i model i wtedy sie wypowiem.

Re: Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 27 Lut 2012 09:17
przez excavar
Jest to silnik AA 50054?

Image

Image

Image

Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 27 Lut 2012 16:02
przez ziem_bud
siedze na tym forum troche czytam nie udzielam się ale Ciągle widze że pan MECHANIOR to on zajmuje się pisaniem książek lub pisaniem na forum niż mechaniką, sądząc po licznych postach, gdzie pisze a sam nie wie dokladnie jak jest, czy to ważne czy sprzęt stary czy nowy, może mieć przeciez nowe toki nową głowice nowe zawory nowe tuleje i co wtedy ;-)) z całym szacunkiem może na CAT coś tam sie znasz ale od JCB jest EXCAVAR lepszym specjalistą, tak samo jak od innych maszyn bedzie ktoś inny, pozdrawiam serdecznie :)

Strasznie mułowata 3cx '89

PostWysłany: 27 Lut 2012 17:15
przez mechanior
ziem_bud napisał(a):czy to ważne czy sprzęt stary czy nowy,

bardzo ważne bo od tego zależy jaki silnik jest w nim zamontowany (nie chodzi o remont tylko o typ silnika)
w tym konkretnie przypadku starsze silniki miały luzy .30 na wszystkich zaworach
a ich następca miał już różnicowane .20/.25 na ssących i .40/.45 wydech
poza tym z własnego doświadczenia wiem że ustawienie silnika wg drugiego schematu nie powoduje żadnych konsekwencji w eksploatacji nawet w starszych silnikach (konsultowane z mechanikami serwisu Perkinsa), uśrednienie luzu miało na celu ułatwienie obsługi, w najnowszych silnikach 1104 powrócono znów do jednego wymiaru luzu (.30mm)
ziem_bud napisał(a): może na CAT coś tam sie znasz ale od JCB jest EXCAVAR lepszym specjalistą

na JCB rzeczywiście się nie znam, w tej marce niezaprzeczalnym autorytetem jest EXCAVAR , ale w omawianej maszynie jest silnik Perkins czyli taki sam jak stosował CAT i wielu innych producentów maszyn, to chyba najpopularniejsza jednostka napędowa na rynku razem z DEUTZem
nie masz pojęcia o czym piszemy więc nie wypowiadaj się na temat mojej fachowości
pewnie gdybyś skorzystał z naszej pomocy na forum to zmieniłby ci się światopogląd, a tak to przecież zawsze można bezkarnie człowieka obsmarować i zarzucić mu brak doświadczenia skoro nie jesteś od niego zależny... to takie polskie :wall: