Strona 1 z 1

Problem ze skrzynią

PostWysłany: 17 Paź 2011 11:04
przez dawid368
Marka i model maszyny: JCB 3CX
Rok produkcji: 97

Witam. A wiec czytałem wiele postów na temat skrzyni a dokładnie chodzi mi o słabą (po rozgrzaniu maszyny) mocy na 3 i 4 biegu bez straty obrotów... Wiem ze może być to pompa jazdy z tym ze mi jeszcze się zaświeca kontrolka od temp. oleju.. Chłodnica z wierzchu wygląda na czysta... Olej i filtr są nowe... Dodam jeszcze ze rurka dochodząca do chłodnicy jest tak gorąca ze aż parzy a przy wylocie jest zimna (i to po paru minutach pracy). Dolna cześć chłodnicy również się rożni temp niż górna (czy możne układ jest zapowietrzony??) Jestem operatorem nie mechanikiem wiec w sumie pytam z ciekawosci :oops: Dziki za komentarze Pozdrawiam

Problem ze skrzynią

PostWysłany: 19 Paź 2011 21:43
przez rudesmen
Chłodnica nie jest w stanie tak bardzo wychłodzić oleju że z gorącego robi się zimny więc możliwe, że olej wcale nie przepływa przez chłodnice i w tym problem. W samochodach gdy jedna strona chłodnicy jest gorąca a druga zimna zaczyna się od wymiany termostatu, ale nie wiem czy w tym układzie jest termostat. W każdym razie zacznij od ustalenia czy olej przepływa przez chłodnice.

Problem ze skrzynią

PostWysłany: 20 Paź 2011 14:56
przez cwirek32
Jak napiszesz co się dzieje. Ściślej mówiąc o co chodzi bo zaczynasz pisać o skrzyni a później o chłodnicy. W tego typu maszynach skrzynia nie ma nic wspólnego z chłodnicą. Napęd jest przenoszony hydrokinetycznie nie hydrostatycznie. Problem z tym, że jest słaba może tkwić w kilku rzeczach więc opisz dokładniej, może znajdzie się ktoś kto zna odpowiedz.

Problem ze skrzynią

PostWysłany: 20 Paź 2011 21:47
przez dawid368
Podczas pracy w terenie jak i jazdy na wyższym biegu temp oleju w skrzyni sie grzeje ... a to jst płyn ktory chłodzi sie w chłodnicy... Przepływ jest bo sprawdzałem ... Czy wystarczający nie wiem... Z tego co sam dochodze :) jutro jade do fachowca dam znac co i jak... Bynajmniej, również i mnie dziwi słaba jazda na wyższym biegu po rozgrzaniu i ta wyskoa temperatura w skrzyni ... ale wydaje mi sie ze to musi miec zwiazek ... moze to zawor nie puszcac pod wpływem temp ... sam nie wiem

Problem ze skrzynią

PostWysłany: 21 Paź 2011 00:37
przez mechanior
ćwirek... to jest koparko-ładowarka z tradycyjną skrzynią i zmiennikiem a nie ładowarka kompaktowa z hydrostatem
w układzie hydrokinetycznym też jest chłodnica oleju transmisji, mieszasz różne pojęcia...
tylko w starych heblach zmiennik momentu był zamknięty bez obiegu oleju, teraz układy są przepływowe z obiegiem wymuszonym pompą i chłodnicą wodną lub powietrzną

przegrzanie transmisji może spowodować spadek ciśnienia (gorący olej jest rzadki) i przecieki powodujące poślizg sprzęgieł albo spadek zdolności przeniesienia momentu przez zmiennik, powodem może też być zbyt niskie ciśnienie oleju chłodzącego zmiennik lub ogólnie w transmisji
przydałby się pomiar ciśnień, wymiana oleju na świeży i prawidłowy...

Problem ze skrzynią

PostWysłany: 21 Paź 2011 10:09
przez cwirek32
Sory faktycznie jest mała chłodnica, nie pomyślałem o niej, a układ jest typowy, hydrokinetyczny, proponuje tak jak kolega sprawdzić poziom oleju.