Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Problem ze skrzynią

17 Paź 2011 11:04

Marka i model maszyny: JCB 3CX
Rok produkcji: 97

Witam. A wiec czytałem wiele postów na temat skrzyni a dokładnie chodzi mi o słabą (po rozgrzaniu maszyny) mocy na 3 i 4 biegu bez straty obrotów... Wiem ze może być to pompa jazdy z tym ze mi jeszcze się zaświeca kontrolka od temp. oleju.. Chłodnica z wierzchu wygląda na czysta... Olej i filtr są nowe... Dodam jeszcze ze rurka dochodząca do chłodnicy jest tak gorąca ze aż parzy a przy wylocie jest zimna (i to po paru minutach pracy). Dolna cześć chłodnicy również się rożni temp niż górna (czy możne układ jest zapowietrzony??) Jestem operatorem nie mechanikiem wiec w sumie pytam z ciekawosci :oops: Dziki za komentarze Pozdrawiam

Problem ze skrzynią

19 Paź 2011 21:43

Chłodnica nie jest w stanie tak bardzo wychłodzić oleju że z gorącego robi się zimny więc możliwe, że olej wcale nie przepływa przez chłodnice i w tym problem. W samochodach gdy jedna strona chłodnicy jest gorąca a druga zimna zaczyna się od wymiany termostatu, ale nie wiem czy w tym układzie jest termostat. W każdym razie zacznij od ustalenia czy olej przepływa przez chłodnice.

Problem ze skrzynią

20 Paź 2011 14:56

Jak napiszesz co się dzieje. Ściślej mówiąc o co chodzi bo zaczynasz pisać o skrzyni a później o chłodnicy. W tego typu maszynach skrzynia nie ma nic wspólnego z chłodnicą. Napęd jest przenoszony hydrokinetycznie nie hydrostatycznie. Problem z tym, że jest słaba może tkwić w kilku rzeczach więc opisz dokładniej, może znajdzie się ktoś kto zna odpowiedz.

Problem ze skrzynią

20 Paź 2011 21:47

Podczas pracy w terenie jak i jazdy na wyższym biegu temp oleju w skrzyni sie grzeje ... a to jst płyn ktory chłodzi sie w chłodnicy... Przepływ jest bo sprawdzałem ... Czy wystarczający nie wiem... Z tego co sam dochodze :) jutro jade do fachowca dam znac co i jak... Bynajmniej, również i mnie dziwi słaba jazda na wyższym biegu po rozgrzaniu i ta wyskoa temperatura w skrzyni ... ale wydaje mi sie ze to musi miec zwiazek ... moze to zawor nie puszcac pod wpływem temp ... sam nie wiem

Problem ze skrzynią

21 Paź 2011 00:37

ćwirek... to jest koparko-ładowarka z tradycyjną skrzynią i zmiennikiem a nie ładowarka kompaktowa z hydrostatem
w układzie hydrokinetycznym też jest chłodnica oleju transmisji, mieszasz różne pojęcia...
tylko w starych heblach zmiennik momentu był zamknięty bez obiegu oleju, teraz układy są przepływowe z obiegiem wymuszonym pompą i chłodnicą wodną lub powietrzną

przegrzanie transmisji może spowodować spadek ciśnienia (gorący olej jest rzadki) i przecieki powodujące poślizg sprzęgieł albo spadek zdolności przeniesienia momentu przez zmiennik, powodem może też być zbyt niskie ciśnienie oleju chłodzącego zmiennik lub ogólnie w transmisji
przydałby się pomiar ciśnień, wymiana oleju na świeży i prawidłowy...

Problem ze skrzynią

21 Paź 2011 10:09

Sory faktycznie jest mała chłodnica, nie pomyślałem o niej, a układ jest typowy, hydrokinetyczny, proponuje tak jak kolega sprawdzić poziom oleju.
Wyślij odpowiedź