teraz nie ma żadnej różnicy, DELPHI i LUCAS-CAV to jest jedna firma, wszystkie nowe maszyny z silnikami TDI (DIT, DI itp) z pompami ROTACYJNYMI są wyposażane w mechaniczne pompy wtryskowe DELPHI-LUCAS DP lub elektroniczne BOSCH VP...
trudno mówić o tym które są droższe czy tańsze w naprawie bo rynek jest bardzo wąski i na placu boju nie pozostał nikt oprócz tych marek, jest jeszcze ZEXEL albo np SIEMENS (marki należą do BOSCH GROUP) czy GM ale to już raczej tylko samochodówka czy inne niszowe wymysły
jeśli uważacie że D-L czy BOSCH jest drogi to nie pytajcie o ceny pomp do układów CommonRail np z Komatsu czy CATa, tu się dopiero zaczynają szalone ceny ( pompa minimum 10.000 + wtrysk 3-4 tyś za sztukę czasem nawet 6.000 za jeden !)
mówiąc o koparko-ładowarkach to w starszych maszynach JCB były montowane pompy LUCAS-CAV (angielskie) a w starych CATach pompy STANADYNE (amerykańskie), obydwa silniki tych maszyn to poczciwe PERKINSy praktycznie identyczne, sytuacja zmieniła się parę lat temu gdy firma STANADYNE wycofała się z europejskiego rynku i praktycznie DELPHI po wykupieniu LUCAS-CAV został jedyny na europejskim placu boju, żeby było smieszniej CAT po wykupieniu Perkinsa przestał dostarczać silniki dla JCB które ma nowe niby swoje silniki JCB444T ale z tą samą pompą co Perkins vel CAT czyli DELPHI-LUCAS DP200, kupując nową maszynę CAT czy JCB dostajecie ją z tą samą pompą wtryskową mimo różnych silników
w Polsce jest dużo serwisów zajmujących się pompami D-L każdy z szanujących się fachowców w tej branży musi je umieć naprawiać bo jest ich po prostu najwięcej na rynku i nie mieli by co robić, kilka z takich serwisów można uznać za dobre
ja mam podpisaną umowę z jednym z najlepszych, od dziesięciu lat korzystam z ich usług i jeszcze nigdy się nie zawiodłem