wibako

Sposób na rozbieranie podpór

Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez labir » 08 Maj 2011 20:24

Witam wszystkich,
Wczoraj i dziś walczyłem ze śrubami dolnymi podpór. Niech je... trafi.
Zaczęło się od tego, że zaczęło mi ciec z siłownika podpory więc pomyślałem, że kupię ślizgi górne i dolne do podpór bo już luzy spore były na podporach. Czytałem na forum jak to zdemontować i wszystko wydawało się proste aż do momentu kiedy zacząłem wybijać sworzeń górny siłownika by go do góry wyciągnąć. Okazało się, że zapiekł się jak diabli i po kilku godzinach prób włącznie z podgrzewaniem i schładzaniem musieliśmy przeciąć sworzeń. Drugim problemem okazał się brud, który nie pozwolił na wyciągnięcie siłownika- znowu kolejne 2 godziny na oczyszczaniu syfu od dołu stopy. Siłownik wyciągnąłem tylnym ramieniem- przywiązałem pasem do zęba łyżki i trochę pod kątem, ale się dało wyciągnąć. Stopę chciałem wyciągnąć również górą, ale była rozwarstwiona od dołu na spawie i nie można jej było do góry wyciągnąć więc tym razem próbowaliśmy od dołu. Tutaj pojawił się zapieczonych śrub dolnych- palnik nie pomógł, rura się gięła, a czas leciał. Po wielu próbach nawierciliśmy kilka dziur jedna koło drugiej wiertarką( poszło z 15 wierteł), później majzel i poszło- zdecydowanie najszybszy sposób- POLECAM. Czas około 45 minut na dwie śruby. Będę zakładał teraz teflonowe do uważam, że łatwiej je dokręcić i odkręcić i w razie ewentualnej wymiany ślizgów górnych łatwo te teflonowe śruby zdemontować- choćby rozwiercając. Ponadto koszty!!!
Moja wina była, że dopuściłem do takiego luzu tych łap, że jedna uszkodziła rurkę doprowadzającą olej do siłownika- więc trzeba było rozbierać łapy zatem chłopaki- nie chcesz mieć roboty- kontroluj luz na łapach.
Pozdrowienia dla wszystkich i życzę cierpliwości z tymi łapami jeśli będziecie mieli przyjemność je demontować.
Labir

labir
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 Sie 2010 23:01
  • Miejscowość: Wodzisław Śl

Maszyna: JCB 3cx super 2006 rok


Reklama

simmet

Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez kuba777 » 08 Maj 2011 20:34

a jak regulować luzy na łapach?

kuba777
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 08 Maj 2011 20:10
  • Miejscowość: Wadowice

Maszyna: JCB 3CX
2008


Re: Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez labir » 08 Maj 2011 21:27

luz na łapach regulujesz tymi śrubami u dołu łap - po dwie na każdą podporę. To te nieszczęsne śruby, które nie dają się ruszyć:) Jeśli już sobie w końcu poradzisz z tymi śrubami i założysz nowe( najlepiej teflonowe- tak sądzę) to dbaj o to by były ruszane co jakiś czas- poluzuj i dokręć jeśli ci koparką rusza na lewo i prawo ( zbyt mocno) przy pracy tylną łyżką.
pozdrowienia,
Labir

labir
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 Sie 2010 23:01
  • Miejscowość: Wodzisław Śl

Maszyna: JCB 3cx super 2006 rok


Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez mechanior » 08 Maj 2011 23:11

te śruby nie są wykonane z teflonu tylko z innego tworzywa sztucznego, nie używajcie nazwy TEFLON dla każdego plastiku służącego jako ślizg
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez labir » 09 Maj 2011 11:54

co do tych śrub- generalnie masz rację: są z plastiku. Co do nazwy teflon to uyżyłem jej bo pod taką występują na allegro wystawione przez sprzedawców.
Pozdro
Labir

labir
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 Sie 2010 23:01
  • Miejscowość: Wodzisław Śl

Maszyna: JCB 3cx super 2006 rok


Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez labir » 20 Maj 2011 17:43

witam jeszcze raz wszystkich,

Po złożeniu podpór i założeniu plastikowych śrub okrągłych u dołu łap- zamiast tych metalowych i kilkudniowej pracy maszyną dochodzę do wniosku, że lepiej jednak było kupić metalowe śruby okrągłe (są w komplecie ze ślizgami z tworzywa) zamiast tych plastikowych ponieważ plastikowe się odkręcają co daje w efekcie luz na łapach i możliwość zgubienia tych okrągłych ślizgów dolnych. Jedno jest pewne- do obsługi codziennej należy sobie dołożyć kontrolę luzu na łapach i ją korygować bo inaczej będziemy mieli problem i z odkręceniem śrub by wyciągnąć łapy, i z wymianą dolnych ślizgów okrągłych (o ile wcześniej ich nie zgubimy).

pozdrowienia dla wszystkich,
Labir

labir
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 01 Sie 2010 23:01
  • Miejscowość: Wodzisław Śl

Maszyna: JCB 3cx super 2006 rok


Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez siekla1 » 20 Maj 2011 22:28

Posmaruj śruby smarem miedzianym i napewno przez długi czas się nie zapieką.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez kuba777 » 28 Maj 2011 13:37

ja kupiłem klucz calowy ze stali hartowanej (100,80 zł)
sądziłem że u mnie śruby będą zapieczone ale okazało się ze bez większych problemow dały sie poluzować
mam pytanie jak mocno należy dokręcić te śruby , żeby nie przesadzić?
a w tylnym wysuwie też są śruby i jak mocno je podokręcać ?

kuba777
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 08 Maj 2011 20:10
  • Miejscowość: Wadowice

Maszyna: JCB 3CX
2008


Sposób na rozbieranie podpór

Postprzez siekla1 » 30 Maj 2011 22:06

Tak żeby było ok 1mm luzu z każdej strony, z której przychodzi śruba.Nigdy nie dokręcaj na ciasno

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej