Strona 1 z 1

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 28 Kwi 2011 22:31
przez Pixel
Witam, mam mały problem ze skrętem ,może nie o tyle ze skrętem tylko z jego ustawieniami
od czasu do czasu (nie zawsze) podczas zmiany przełącznikiem z pozycji 4ws na 2ws, nie chce mi się to 2ws wyłączyć, tzn nie mogę przełączyć na inne tryby (4ws czy też krab) tak jakby się zacięło w tej pozycji, przełącznikiem można przestawiać a koparka nie reaguje na zmiany ciągle świeci kontrolka 2ws ... czy ktoś miał już taki problem???

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 29 Kwi 2011 23:15
przez mechanior
a czy nie powinieneś ustawić najpierw kół na wprost ? tak rzucam tylko bo nie znam dokładnie specyfiki układu 4WS w JCB

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 01 Maj 2011 22:39
przez Pixel
mechanior, dzięki kolego za zainteresowanie tematem,
ustawiałem koła na wprost i nic, a poza tym to na 2ws tylne koła stoją na wprost a tylko przód skręca (chyba że myle pojęcia)
problem już rozwiązałem, a było to że pod konsolą, pod kierownicą z przełącznika zmiany trybów skrętu,wychodzą kostki z przewodami i okazało się że w jednej z kostek jest przewód lekko wysunięty.
Po jego poprawnym wciśnięciu skręty zaczęły działać...

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 01 Maj 2011 23:00
przez mechanior
no właśnie tak po chwili przeczytałem swój post i zrozumiałem że to bez sensu, nasunęło mi się co prawda że to może być uszkodzony przełącznik więc byłem blisko :lol: dobrze że problem był prostszy i tańszy
gratuluję rozwiązania

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 03 Paź 2011 20:24
przez Tomek_
Witam szanowne grono kopaczy
U mnie identyczny problem czasami zalapie 4ws ale bardzo rzadko natomiast 2ws zawsze zaskoczy. Sprawdzałem przełącznik jest ok zwiera poprawnie przewody w kostce tez ok. Panowie macie jakies pomysly bo mnie szlak dzis trafial jak na samym 2ws mialem pracowac

Re: Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 03 Paź 2011 20:29
przez siekla1
Sprawdź czy czujniki zbliżeniowe nie są zabłocone.Są dwa: jeden z przodu i jeden z tyłu na osiach.Częsta usterka jak się robi w bagnie.

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 03 Paź 2011 20:34
przez Tomek_
czujniki czyste sprawdzałem ,diody na czujnikach świecą

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 03 Paź 2011 22:19
przez gogo0707
sprawdz sam przelacznik lub mocowanie silownikow hydraulicznych.mi sie kiedys silownik popuscil i tylne kola zostaly skrecone a przodek chodzil normalnie. Posprawdzaj takze przewody do czujnikow. Powodzenia... :D

Problem z przełączaniem 2WS i przełącza

PostWysłany: 21 Paź 2011 06:51
przez Tomek_
Problem dalej jest. A czy może mi ktoś wytłumaczyć zasadę działania chodzi mi o to czy jak przełączam na 2WS to czy tylne położenie tez jest sprawdzane czy nie. Bo na 2WS przełącza zawsze natomiast na 4WS jak mu się podoba

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 28 Paź 2011 22:07
przez Pixel
A jak Ci przełącza na kraba ,też problem czy raczej z każdym razem?

Re: Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 29 Paź 2011 15:38
przez AdamN
Prawidłowo do zmiany trybu skrętu dochodzi gdy koła przedniej i tylnej osi są ustawione na wprost. Proponuje sprawdzić czy do elektrozaworów dochodzi napięcie. Dzięki temu będziesz wiedzał czy dalej szukać w instalacji elektrycznej czy usterka jest po stronie hydrauliki. Elektrozawory znajdziesz "idąc za" wężami od siłowników skrętu, jeden odpowiada za przęłączenie 2WS/4WS drugi przełacza tryb 4WS/Krab.

Re: Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 01 Lis 2011 01:06
przez TOMPOL
Witam.
Problem najprawdopodobniej tkwi w przednim czujniku.
Jak zachowuje się wskaźnik trybów skrętu na konsoli ?
Pozdrawiam.

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 01 Lis 2011 09:03
przez Tomek_
Problem rozwiązany problem tkwił w przednim czujniku tak jak napisał kolega tompol dioda działała ale czujnik nie wysyłał sygnału dalej po zdjęciu wtyczki i przekazaniu sygnału na kotko natychmiast załączyły się tryby skrętu. wskaźnik na konsoli wskazywał cały czas załączony 2ws.

Problem z przełączaniem 2WS i 4WS

PostWysłany: 07 Lis 2011 07:58
przez AdamN
Kolega Tompol ma rację przed sprawdzeniem czy do elektrozawrów dochodzi napięcie trzeba zobaczyć co wskazują kontrolki trybów skrętu. Jeśli świeci się kontrolka innego trybu niż wybrany to wiadomo że usterka jest po stronie elektrycznej. Trochę się pospieszyłem ale przynajmniej Tomek_ dowiedział się gdzie ma eletrozawory od skrętu :wink: