wibako

Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

Postprzez jaworski9 » 28 Sty 2011 15:03

Witam mam pytanie czy macie jakieś sposoby na odpalanie dźejek zimą.
Może dało by rade zamontować jakąś grzałkę wody czy coś w tym stylu ?
Ostatnio edytowany przez jaworski9, 22 Lut 2011 00:02, edytowano w sumie 1 raz
Paweł

jaworski9
Fizol

  • Posty: 46
  • Rejestracja: 08 Lut 2008 18:53
  • Miejscowość: warmińsko mazurske

Reklama

simmet

Postprzez marec2 » 28 Sty 2011 15:15

marec2
Fizol

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 28 Paź 2010 10:38
  • Miejscowość: Dolnośląskie

Postprzez Jooras » 28 Sty 2011 16:02

jak u mnie nie chce zapalić to dostaje samostartu bo plaka jakoś nie lubi i pali bez problemu

Awatar użytkownika
Jooras
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 09 Sie 2010 15:53
  • Miejscowość: Lubartów / Lublin
  • Pochwały: 14

Postprzez zibi75x » 28 Sty 2011 17:17

Fadroma ł200 dopiero przy -29 nie odpaliła tym sposobem ale pewnie dlatego że ledwo kręciła aż kable sie grzały ... http://www.youtube.com/watch?v=iUt5s47TiIk

zibi75x
Młodszy operator

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 25 Lis 2009 21:57
  • Miejscowość: Dolny Śląsk

Postprzez alf750723 » 28 Sty 2011 20:57

Z mojego doświadczenia wiem(pracuje na sprzęcie ciężkim 16 lat) że najlepiej przy dużych mrozach wyciągać akumulator na noc. Przy mrozie -15 rano nie odpali nawet gdy jest nowy akumulator. Ja kupiłem prostownik z rozruchem i rano naciskam guzik na rozruch i pali. Mam dobrego znajomego co robi takie rozruchy 500Amper za 550zł.
Alf

alf750723
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 22 Sty 2011 03:35
  • Miejscowość: wielkopolskie

Postprzez Staszek1 » 28 Sty 2011 23:25

Nie ma tam w kolektorze jakies grzalki ? Mam starego fergusona i tez mialem takie akcje ze przy duzych mrozach nie chcial palic , wymienilem ta swiece zarowa . poprawilem styki na kablach i teraz pali w kazdy mroz bez laski :)
Moze zamiast samostartu warto doprowadzic fabryczne rozwiazania do ladu .

Staszek1
Fizol

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 20 Gru 2010 23:05
  • Miejscowość: zakopane

Postprzez scuaz » 29 Sty 2011 00:14

akumulator żelowy 975 a prądu rozruchowego i pali , jak był problem top raczej ciężko to było nazwać z zapalaniem , u mnie był problem z kręceniem

scuaz
Operator

  • Posty: 350
  • Rejestracja: 07 Lut 2010 11:21
  • Miejscowość: chełm
  • Pochwały: 4

Postprzez borex1996 » 03 Lut 2011 11:18

W krytycznych momentach u nas podgrzewa się wodę do 100 stopni i polewa pompę wtryskową- daje rezultat. Można też podgrzać np: farelem. Zwykle jednak wystarczy dobry akumulator, deczko samostartu(są różnej jakości, sam się przekonałem) i maszyna gada. Są inne sposoby, np: grzałki, świece lub lampa pod misę olejowa.
Roboty ziemne- drogowe- wyburzeniowe- leśne

Awatar użytkownika
borex1996
Operator

  • Posty: 273
  • Rejestracja: 07 Paź 2010 17:28
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 9

Postprzez slav83 » 04 Lut 2011 22:50

Najfajniejszym rozwiązaniem na zimę jest zamontowanie webasta mokrego, z programatorem. W kabinie zawsze rano cieplutko a i silnik nie dostaje wkość. Koszt zakupu i zainstalowania w firmie specjalizującej to pewnie ze 4 tysiaki i to jest najgorszy tego minus.

slav83
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 02 Wrz 2007 14:20
  • Miejscowość: byd

Postprzez 77gm » 21 Lut 2011 11:43

Witam wszystkich.Moim najlepszym sposobem na odpalenie maszyny jest podgrzanie dmuchawą ,np gazową ,silnika od strony chłodnicy i pompy hydraulicznej(mówię tu o JCB 3cx z 1988r).Olej hydruliczny robi się gęsty na minusowej temperaturze i utrudnia krecenie silnikiem a jest on przecież zintegrowany z pompą hydrauliczną na stałe.Więc trzeba rozgrzać olej w pompie żeby miał lekko kręcić ,a przy okazji nagrzewa się cały silnik i jego osprzęt....Moim skromnym zdaniem jest to takie humanitarne odpalanie maszyny.....SAMOSTARTEM to se lepiej papierosa przypalić a PLAKIEM to tapicerke w kabinie wycykać na błysk.

77gm
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 26 Sty 2010 12:54
  • Miejscowość: PODLASKIE

Postprzez bartifeeli » 21 Lut 2011 13:25

alf750723, dobrze gada. Może byc -30 i olej gęsty jak kisiel ale jak akumulator stoi w ciepłym, to będzie kręcił dość szybko i maszyna odpali. Fakt, trzeba najpierw podgrzac swiece jak jest ale największy problem w odpaleniu jest gdy aku nie ma siły szybko kręcic.

Mam nowy aku w JCB oraz w aucie BMW (oryginał) i po dwóch dobach na mrozie -20, maszyna kręci ale bardzo wolno i nie odpali nawet na samostarcie. Beemka zapali bez problemu ale też ma poważne opory kręcenia. Akumulatory zabrane na noc do ciepełka, rano kręcą jak szalone i silniki palą bez problemu.

Po prostu w tak niskich temp pojemnosci akumulatorów spadają drastycznie i nie ma mocnych na to. Trzeba je podgrzać.
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


minus 17

Postprzez Karol2 » 21 Lut 2011 14:21

zauważyłem sporą ilość porad z dzisiejszego dnia, chyba znam powód :cry:

Karol2
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 21 Lut 2011 13:55
  • Miejscowość: Łodź

Postprzez Antextrans2 » 21 Lut 2011 17:58

Moim zdaniem i jest to wypróbowany sposób należy zrobić tak:

1. Posiadać w miarę akumulator - to że nowy kręci lepiej niż dobrze utrzymany stary to bzdura - mam w 4cx Varte 6 lat, a pracuje zimą na pługu.

2. Odkręcić świec. płomieniową - klucz 24 i w ten otwór włożyć końcówkę opalarki - są w zestawie z nią. Ustawić temp na 200-300 stopni.

3. Odczekać 2 minuty i odpalać z włączoną opalarką.

4. Efekt murowany, bez zabawy i wyciągania akumulatora (kto ma na to czas?).

Żadnego Samostartu - to dla bezmózgów.

Pozdrawiam.

Antextrans2
Fizol

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 13 Lut 2009 14:22
  • Miejscowość: Wlkp.

Postprzez bartifeeli » 21 Lut 2011 18:57

Antextrans2, gimnastyka z wykręcaniem świecy przy opuszczonej łyżce i minus 15, plus te 2-3 minuty grzania to bedzie jakies 8-10min. W takim czasie 5 razy zdążę podłączyć akumulator przyniesiony z domu i podgrzeje minute swiece po czym odpale normalnie. Poza tym ciezko bedzie samemu grzac opalarką i odpalać jednoczesnie ;)
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Postprzez arekbart » 21 Lut 2011 20:14

Witam.
Ja zimom jak nie chce zagadac to palnik z butlą gazu i podgrzewam od spodu (tylko nie po misce moze być kaszana ) aby ogien nie dotykał zadnych części. Najiepiej płomień skierować na ziemie a ciepło i tak leci do góry i po sprawie pali jak latem :D :D

arekbart
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 24 Lut 2008 20:22
  • Miejscowość: szczecin

Maszyna: JCB 3cx 2001, JCB 3cx 2008,CAT M315 2001


Postprzez mariuszgtv » 21 Lut 2011 22:11

arekbart napisał(a):podgrzewam od spodu (tylko nie po misce moze być kaszana ) aby ogien nie dotykał zadnych części.

A wiesz że stal w niskiej temp. jest bardzo krucha, a wiesz że nagła zmiana temp może prowadzić do uszkodzeń (mikropęknięć) co skutkuje dużymi pęknięciami. Najlepszym sposobem to dobry akumulator i podgrzane świece żarowe. Jeśli sposób z palnikiem lub samostartem był by lepszy to producent dodawał by go w komplecie z maszyną zamiast w silniku montować świece...
Image
10[v]
100 [v]
500 [x]

mariuszgtv
Młodszy operator

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 21 Sty 2011 14:09
  • Miejscowość: Bieszczady

Maszyna: JCB 804

Firma: N/D


Postprzez Łukaszenkolbn » 21 Lut 2011 22:48

a ja juz pisąłem kilka razy najlepsza metoda to odkrecenie rury dolotowej zaraz za filtrem kawałęk wiechcia ( szmata nasączona ropą na drucie i podpalona ) to przykłądasz do rury i krecisz dodatkowo podgrzanie płomieniówki i wystarczy dosłownie chwilka i po takiej ilosci ciepłego powietrza zapali na bank przerabiałem juz to nie raz metoda bardzo skuteczna i bardziej bezpieczna od plaka ,samostartu i podgrzewania misek olejowych

Łukaszenkolbn
Młodszy operator

  • Posty: 159
  • Rejestracja: 15 Lut 2010 00:25
  • Miejscowość: lublin
  • Pochwały: 1

Maszyna: 3cx liebherr312

Firma: spółka bez zadnej odpowiedzialnosci :)sieci wod-kan


Postprzez mivhal » 21 Lut 2011 23:06

sprawny aku i świece żarowe i nie ma żeby maszyna nie zapaliła. W razie problemów kable rozruchowe jeśli nie skutkuje to nie na większą pojemność tylko na 24 V

mivhal
Operator

  • Posty: 341
  • Rejestracja: 07 Lut 2008 14:59
  • Miejscowość: spod mostu :)
  • Pochwały: 2

Postprzez hy mac » 21 Lut 2011 23:36

co ty bredzisz? jakie 24v ? ostrówka mozesz tak palić,a jak maszyna ma chociażby minumum elektryki/elektroniki to popalisz to w pizdu !!!

Awatar użytkownika
hy mac
Młodszy operator

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 21 Lut 2007 00:04
  • Miejscowość: dolnyśląsk
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 3CX


Postprzez master123 » 21 Lut 2011 23:58

ja z własnego doświadczenia wiem że nic bardziej nie pomoże przy odpalaniu maszyny niż dobry akumulator. Podam przykład : tej zimy przy temperaturze rzędu -20 stopni C musiałem kręcić silnik 3-4 razy aby w końcu zapalił. Na jedną noc akumulatory zabrałem do domu i położyłem w ciepłym miejscu. Rano po zamontowaniu maszyna odpaliła właściwie na dotyk :wink: a mróz w nocy był również rzędu -20 stopni. Wiadomo ze nikt nie bedzie codziennie wymontowywał i potem rano zamontowywał akumulatory bo na to nie ma czasu :wink: I dodam ze nie mam świecy płomieniowej ani zadnych innych pomocy ułatwiających rozruch w zimne dni :wink:
A STATE OF TRANCE
http://xat.com/Kopaczka - zapraszam na pierdo lamento....

Awatar użytkownika
master123
Fachoperator

  • Posty: 1255
  • Rejestracja: 20 Lut 2010 21:41
  • Miejscowość: Łódż
  • Pochwały: 14

Maszyna: Eder M 815 B,
Gallmac WMW 100L,
Doosan DX 225

Firma: prywatna


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej